دار المجد للقصص والروايات
رواية الوريث
البارت التاني والعشرون والثالث والعشرون
حور بصوت مرتفع / م انا بحبك
صدمه في الوقت الحالي صدمه بالنسبه لجاسر من كلام حور وبالنسبه لحور من تسرعها في الكلام
جاسر بصدمه /انتي قلتي ايه
حور بارتباك / آآ انا م.مقلتش حاجه
قالت هذا الكلام وتحركت سريعا لتخرج غرفه المكتب
لكن امسكها جاسر من معصمها
وقال / كنتي بتقولى ايه عاوز اسمعها تاني
حور بارتباك وخجل / آآ بس بقه انت سمعت آآ
جاسر بضحك / سمعت ،يعني خلاص هتتنقلي الاوضه ابتعتي وبدال متبقي ابتاعتي تبقه ابتعيتنا
حور بخجل / اها
ثم ابدلت الحديث بفرح / انا عاوزه اكل ايس كريم وفراوله وشوكلاته وآآ
قاطعها جاسر بتعجب وصدمه / ايه ده انتي قلبتى الكلام كله روحي يا حور الاوضه ابتاعتك خلاص ايه الرومانسيه دي يا ربي
نظرت له حور بخجل
جاسر / بحبك علي فكره
.........................................
كانت سلمي في غرفتها تبكي لتدخل عليها مليكه
مليكه بصدمه /مالك يا سلمى بتعيطي ليه
سلمى ببكاء / انا كويسه سبيني لوحدي يا مليكه لو سمحتى
مليكه بحنان وهى تجلس بجانبها / لا مش هسيبك مالك انا عارفه ان امجد الي مزعلك
سلمى بدهشه والدموع في عينها / عرفتي ازاي
مليكه / انا عارفه انك بتحبي امجد باين عليكى اصلا وعرفت ان امجد الي مزعلك ازاي يا ستى شفتك من بلكونه الاوضه ابتاعتى وانتى داخله القصر بعد ما كنتي قاعده مع امجد
سلمى ببكاء / هو مش طايقنى مش عاوز يشوفنى خالص
مليكه بتفهم / انا عارفه الي امجد هيعمله
سلمى بدهشه / ازاي يعنى
مليكه / سلمى امجد مش عاوز يأذيكى
سلمى بغضب / مليكه متتكلميش معايا بالالغاز ماشي وبعدين خلاص انا هنساه ومش هفكر فيه
مليكه / واللهي انتم قصر اهبل انا راحه اوضتى قبل ما اتجنن
..............................
في القصر علي مائده الصعاد مان يجلس جاسر وحور وامجد ومليكه
جاسر / فين سلمى منزلتش ليه
حور / مش عارفه في الاوضه مش راضيه تنزل منها بتقول تعبانه شويه وعاوزه تستريح
جاسر وهو ينظر لامجد / تمام
فجأه يقتحم عليهم هذا المجلس ادهم
جاسر بنفاذ صبر / نعم عاوز ايه مش لسه سيبك في الشركه
ادهم وهو يقول / اصلك وحشتني قلت اجي اشوفك
جاسر / انا الي وحشتك
ادهم وهو ينظر الي مليكه / اكيد طبعا يا امجد دي فيها كلام
جاسر بنفاز صبر من هذا الاحمق / انا الي بكلمك يا اهبل
ادهم بلا مبالاه / مش مشكله
جاسر / اتنيل اقعد
ادهم وهو يجلس / انا اصلا قاعد
امجد / الصبر يا رب
ضحكت حور فنظر لها جاسر نظره اخرستها
حور بصوت منخفض وصل مسامع جاسر
/ اوووف ايه ده يا ربي حتي الضحك
جاسر / حووور
حور / اتخرست خلاص
...................................
حل المساء عليهم وهم يجلسون استأذن كل منهم للذهاب الي غرفتهم
.............
في غرفه جاسر ذهبت حور معه بعدما انتقلت الي هناك
كانت حور نائمه علي الفراش اقترب جاسر منها ضمها لحضنه بقوه وبعد مده من الزمن نامت حور بين احضانه
بعد فتره استيقظت حور
حور / جاسر جاسررر
جاسر / اممممم
حور /جاسر قوم
اعتدل جاسر في الفراش / نعم يا حور صاحيه دلوقتى ليه احنا الساعه 3 نامي يا حبيبتى نامي هه
حور / جاسر انا جعانه قوم
جاسر بنفاذ صبر / اقوم اعمل ايه يا حور الخدم نايمين دلوقتى الصبح يا حور الصبح نامى
قال هذا وعاود النوم
حور بصوت مرتفع /جاااااسررررر
قام جاسر وهو يقول / عاوزه ايه من زفت
حور ببرائه / متقلش علي نفسك كده تعالي معايه المطبخ جهزلي أكل
جاسر بزهول / انا جاسر الصياد اخش المطبخ اجهز اكل لا انتي شكلك اتجننتي
.......................
بعد وقت قصير كانت حور تجلس علي رخامة المطبخ تأكل نوتيلا وجاسر يقوم بإعداد الطعام
حور / ههههههههه شكلك امور اوي وانت بالمريله
جاسر بغضب / اخرسي يا حور مانشوف اخرتها
يأتى لهم صوت بقول بصدمه
/ جاسر
اعمل متابعه لصفحتي ليصلك الجزء الا بعدو بسهوله
راقي الحرف
الوريث
البارت الثالث والعشرون
ما اجمل الذكريات ، فقط حين لا تضر للتعامل مع الماضي "
بعد وقت قصير كانت حور تجلس علي رخامة المطبخ تأكل نوتيلا وجاسر يقوم بإعداد الطعام
حور / ههههههههه شكلك امور اوي وانت بالمريله
جاسر بغضب / اخرسي يا حور مانشوف اخرتها
يأتى لهم صوت بقول بصدمه
/ جاسر
جاسر بارتباك /امجد انت بتعمل ايه دلوقتى
امجد بضحك يحاول ان لا يظهر / لا عادي حبيت اشوفك بس بالمريله
جاسر بنرفزه / امشي من قدامي اصل هي ناقصه
ثم وجه كلامه لحور / عجبك كده
حور بضحك / هههههههه اه
................................
في صباح اليوم التالي
يأتى ادهم الي جاسر في القصر
ادهم للخادمه /جاسر موجود
الخادمه / ثواني يا فندم ابلغه
...................
ينزل امجد من غرفته الي الاسفل
امجد بتعجب / ادهم بتعمل ايه هنا من بدري كده
ادهم / اقعد لما جاسر يجي وانت تعرف
فيأتى جاسر في هذه اللحظه
جاسر / فيه ايه يا ادهم
ادهم / انا جاي اتجوز مليكه
امجد بدهشة/ نعم
جاسر / عاوز تتجوز ليه يا ادهم دلوقتى
ادهم بجديه / جاسر انت عارف ان انا بحب مليكه جدا انا عاوزها علي طول معايا
وأثناء الحديت كانت تنزل مليكه بجانب حور و سلمى من اعلي الدرج
مليكه / لا
ادهم بتعجب / لا ايه يا سلمى
سلمي بخجل / انا مش عاوزه اتجوز عاوزه اقعد مع جاسر وامجد هه
ادهم / هههههه
جاسر بإبتسامه / ادهم عنده ڤيلا جنب القصر مجهزها علي الجواز علشان متبعديش وعلي طول تفضلي جمبنا
بينما تركتها حور وسلمى وجلسوا
واقترب منها ادهم وهو يغني لها
"جري ايه يا ملخبطني.
ومجنني
وتاعبنى سنين ، معقول كده يعنى
ماتسمعني وحن ولين.
جري ايه يا ملخبطني
وتاعبنى سنين ، معقول كده يعنى
ماتسمعنى وحن ولين
يلا استهدي بالله واهدي
واقرب تعالي ❤.
خلينا نتجوز بقه😂. "
اخذت مليكه تنظر له بخجل
وسلمي تنظر الي امجد بدموع وامجد يتحاشي النظر لها
بينما نظرت حور لجاسر وهي تقول بصوت منخفض
/ شوفت الرومانسيه
ادهم / هه نتجوز بقه
امجد نظر الي جاسر وقال/ انت ايه رايك يا جاسر
جاسر بهدوء / تمام الشهر الجاي
ادهم سريعا / ولا والنبي يا جاسر هو اسبوع اصلا كل حاجه جاهزه يلا بقه
جاسر بابتسامه /خلاص اسبوع
اخذ ادهم يغني بمرح
" شقلطوني في بحر بيره
دغري سكه انتي الاميرة
في الجمال حلوه وخطيره
مش بشوف زيك با بطه
بحر عشق وموج محبه
انتي ساكنه الروح يا شابة
قشطه عسليه ومربه
مفيش منك في اي حته "
................................
بعد اسبوع في يوم الفرح
وفي غرفه في افخم فندق كانت مجهزه لتلبيس العروس
حور لمليكه / يلا مليكه ادهم بره هو وجاسر وامجد
اخذ جاسر وامجد مليكه لادهم
اخذها منهم بكل حب
وبعد فتره قصيره تم كتب الكتاب
وبدء الاحتفال بالعروسين
وكان امجد من وقت لاخر ينظر الي سلمي التي يظهر عليها الحزن
..................................
وبعد خمس شهور
كانت حياة البعض سعيده
جاسر وحور في فرح دائم وجاسر دائما ينفذ متطلبات حور الجنونيه
حور باستفسار لجاسر المتغير من شهر تقريبا
/ مالك يا جاسر علي طول في الشركه ومش بتقعد معايا خالص هو انا عملت حاجه
جاسر بنفاذ صبر / مفيش حاجه يا حور لو سمحتى سبينى في حالي دلوقتى تمام
...............
اما امجد كان يحاول يقترب من سلمى في الخمس شهور لكنها دائما لا تعيره اهتمام بسبب اجراحه لها
امجد بنرفزه / كام مره اقولك متلبسيش اللبس ده انتي ايه عاوزه تعصبينى وخلاص
سلمى ببرود / لا ولا اعصبك ولا حاجه انت اصلا ملكش دعوه بيا
قبض امجد علي معصمها وهو يقول / اتكلمى كويس يا سلمى احسن ليكى
سلمى وهي تحاول افلات يدها / انت طلبت كده عاوز منى ايه تانى سيبنى في حالي انا مش لعبه في ايدك
تركها امجد وذهب في هدوء واخذت سلمى تبكى
...............................
اما ادهم ومليكه كانوا يعيشون في سعاده
ادهم / ميكا فين الفطار يا حبيبتى
مليكه / ثانيه يا ادهم
يذهب لها ادهم في المطبخ وهو يحاوط خصرها
ادهم بهدوء / انا قلت اجيب خدامه تساعدك انتي مش راضيه ليه
مليكه بحب / انا بحب اعملك كل حاجه
ثم قالت بتساول / ادهم
ادهم / اممم
مليكه / هو جاسر ماله بقالوا شهر متغير خالص وحور زعلانه خالص مش عارفه تعملو ايه وهو مش عاوز منها حاجه خالص ومش مهتم بيها زي الاول
ادهم بارتباك / آآه وانا اعرف منين بس يا روحي انا هشوف جاسر ماله
................................
وفي الليل كانت حور تعبانه جدا اخذت تصحي جاسر النائم بجانبها
حور بالم / جاسرر آه
اعتدل جاسر بقلق / حور مالك
حور بدموع ووجع / اه انا بولد
.......................
في المشفي في الغرفه المتخصص لحور بعد الولاده
حور تفوق من اثر المخدر
سلمى / حور
تنظر في الغرفه تبحث عن جاسر وكان الكل موجود ماعدا جاسر
حور بتعب / جاسر فين
فجأه يدخل جاسر وهو يقول / ممكن لحظه انا وحور لوحدنا
الكل ينظر لهم بحزن
حور بتعجب / كما مالهم
جاسر بهدوء / حور انا عاوزك تسمعيني
قاطعته حور متسأله عن البيبي / جاسر البيبي فين هو ولد ولا بنت انا عاوزه اشوفه
جاسر / حور البيبي مات وانتي بتولدي واتفضلي ده كل الورق و الحاجه الي اتفقنا عليها
اخذت تنظر له حور بصدمه وعدم فهم
قال جاسر مكملنا / ده ورق الشقه في افخم مكان في القاهره وده حساب في البنك هتقدري تصرفي منه طول حياتك مش هيخلص انا كنت عاوزك علشان البيبي مش حب ولا كلام من ده وقلت كل ده علشان متأذيش البيبي وانتي مش عوزاني لكن دلوقتي خلاص
قال كلامه ثم رحل لتبقي حور غير مستوعبه ما قاله
حور / آااااااااااااااااااااااااااااااه
اعمل متابعه ليصلك باقي القصه
تعليقات
إرسال تعليق