القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مراتي المجنونه الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

رواية مراتي المجنونه الفصل السابع بقلم هويدا زغلول


دار المجد للقصص والروايات 

مراتي المجنونه 

الحلقه السابعه

بقلم هويدا زغلول

ولاء :اممممم تعالي انتي نشوف


 اسعارك اي 


محمود :هو بتعملي اي


ولاء :اختك المعفنه 


محمود :احفظي ادبك 


ولاء :اسفه البخيله موت عايزه 


تصبغ شعرها وعايزه كوفير تكون 


اسعارو رخيصه وانا بدور ليها 


عالنت كوفير يكون قريب


 واسعارو كويسه 


محمود :ملكيش دعوه يا ولاء 


هي تشوف ملناش دعوه


ولاء :اي ده اصبر اصبر كده 


ده الموضوع طلع سهل اهو 


محمود :موضوع اي مش فاهمه 


ولاء :بعدين وخدت الموبيل


 ودخلت الأوضه وكلمت ندي 


ندي :الو ازيك يا ولاء 


ولاء :الحمد لله بقولك اي انا 


حاولت والله اشوف ليكي 


كوفير تكون اسعارو رخيصه بس 


مافيش 


ندي :خالص مافيش نصيب 


ولاء : مش عيب تقولي كده


وانا موجوده يابت ده انتي 


اختي والله وبحبك 


ندي :اي هتسلفني الفلوس ربنا 


يخليكي والله والشهر الجاي 


هديكي الفلوس عالطول 


ولاء :اهدي علي نفسك يا شبح 


فلوس اي اقصد يعني ياريت 


يا اختي يا حبيبتي كان معايا 


 والله ما كنت استخسرت فيكي 


بس منين مانتي عارفه اخوكي 


وظروفه 


ندي :امال هتعملي اي مش 


فاهمه حاجه 


ولاء :اخوكي عايزني عامل ينده 


الصبح لما ينزل علي الشغل


تعاليلي وهقولك نعمل ايه


ندي :خلاص تمام ماشي


محمود :عملتي اي يا مصيبه 


ولاء :والله انا خساره في عليتكم


دي اوعي كده يابني لما اروح 


اعمل للاسطي كوبيا شاي 


محمود :مين الاسطي يابت 


ولاء:سيب هدومي وبكره تفهم 


وتاني يوم راحت ندي 


ندي :صباح الخير اي هتعملي 


اي يا ولاء 


ولاء :صباح النور تعالي بس 


ننزل نشتري الحاجه وانا هعملها


ليكي متخافيش دي طلعت 


سهله خالص الكوفيرات دول 


حراميه اوي يا بنتي 


ندي :لا لا بلاش والنبي 


ولاء :بكره تشكرني والله يلا بينا 


ونزلت اشترت الحاجه 


ندي :هنعمل ايه بقي 


ولاء :الفديو بيقول اننا لازم نفتح 


الاول ب اكسجين انتي شعرك


اسود اوي مش هيقبل بسرعه 


بوصي احنا نسيب الأكسجين 


٦ساعت علي شعرك علشان كله 


يقبل التغير بعدين نحط الصبغه 


ندي:بالله عليكي انتي كده 


ماشيه صح 


ولاء :عيب عليكي يابنتي بوصي 


هفتحلك حواجبك بالمره 


ندي :ااااااه راسي وجعاني اوي 


ولاء :يبقي احنا كده ماشين صح 


وبعد الست ساعات 


ندي :هقوم اغسل شعري بقي


ولاء :استني هاجي معاكي 


شغل كوفيره بقي هههههههههههه


ينهار اسود


ندي :اي فيه اي 


ولاء :هو مافيش 


ندي :الحمد لله بحسب في حاجه


ولاء :مهو في حاجه هو مافيش 


شعر معرفيش ليه 


كله نزل في الحوض 


ندي :منك لله انتي عملتي اي 


ولاء :انا مالي شكل شعرك 


مش بيقبل الصبغه 


محمود دخل :في اي صوتكم 


عالي ليه كده اي ده مالك يا ندي 


ندي :مراتك منها لله وقعت شعري 


محمود :وحد يسمع كلام ولاء 


دي معاها شهاده معامله اطفال


ندي :هعمل اي انا فرحي الخميس الجاي 


محمود :مش عارف منك لله 


يا بعيده 


ولاء :انا عندي الحل 


محمود :اخرسي خالص


ولاء :والله بجد هوديكي 


محل كبير اوي تركيبي شعر لحد 


شعرك يتظبط 


ندي :شعري عمره ما هيتظبط 


ولاء :حلو هما بيركبوا شعر 


كويس خلي وخلاص 


محمود :وكل التكلفه عليا 


ولاء بصوت واطي:علي جثتي 


أنه يحصل انت عارف التركيب 


بكام يا بيه 


محمود:مهو فعلا علي جثتك


ولاء :اااااه سبني يا محمود 


يتبع

  1. الفصل الأخير 

تعليقات

التنقل السريع