رواية حب بين قيود الريف الفصل السابع بقلم ماجد فادي
رواية حب بين قيود الريف الفصل السابع بقلم ماجد فادي
رواية حب بين قيود الريف الفصل السابع
سيد /معقول الأرض بقت ب اسمك انتي
يا هند وكان واقف مصدوم
هند /ستك هند احفظ مقامك انا مرات العمده
وصوتك ميعلاش هنا في بيته مفهوم يا واد
ولا لا وبعدين انا قلبي طيب برضه مينفعش
اخرجك من ارضك هتشتغل فيها ب اجرتك
وابويا هيحاسبك عليها
صبري /عند اي الكلام ده وبعدين ازاي وافقه
كده قدمنا اطلعي فوق يلا يابت
هند /بس انت يا صبري وصوتك ميعلاش عليا
صبري /عجبك الكلام ده يا ابوي
الاب /هند انتي اي اللي حصلك
هند انا كلامي مع ابن عمي اللي جاي يطالب
يا أبا بالأرض اللي بعني بيها
عبدالله /بس بقي اطلعي فوق يا هند وانت
ياض انت امشي من هنا
سيد ماشي يا عمده بس راجع ليك تاني
عبدالله /غور في داهيه بقي
صبري /شكلك نسيتي انتي مين يا هند
والكل عندك بقي زي بعضه بس بكره تندمي
علي اللي بتعملي ده فوقي لنفسك
هند /عمري ما هندم يا صبري
صبري انا ماشي يا أبا جاي ولا اي معايا ومشي
صبري من بيت أخته وهو زعلان جدا
ودخل عبدالله جوا
هند /انت عارف يا أبا سيد عمل فيا اي واللي
عملته ده اخد حق منه والله بحق ما كسر قلبي
وسابني قبل فرحي
الاب /اوعي يا هند نفسك تتغير انا خايف عليكي
انا عارف ان العمده ظالم ومفتري وبجد خايف
عليكي منه ومشي الاب والام
ودخلت هند البيت
سعديه تعملي كده في اهلك
هند /اه شوفتي ودول اهلي ما بالك الغريب
بقي انا ممكن اعمل فيه اي
سعديه /شخصيه واطيه
هند/بكره تندمي علي الكلمه دي وطلعت
هند الأوضه وكان عبدالله يبعد فلوس
هند/اي ده كل دي فلوس يا عمده
العمده / رايح اكتب عقد ارض جديده
هند /اي الورق ده كله معقول انت كاتب كل
حاجه ب اسم سعديه انت مديها الامان اوي
كده يا عبدالله دي ممكن تاخد الفلوس وتهرب
عبدالله متقدرش انا واخد عليها وصلات أمانه
انا مش عبيط بس انتي عارفه أن انا ليا اخوات
صبيان ومش كنت مخلف ولو موت هما
هيخدو كل حاجه فهي قالت لازم اكتب الحاجه
ب اسمها علشان خاطر لو موت محدش من اخواتي ياخد حاجه
هند تف من بوقك اعوذوا بالله بعدين هي
عارفه مين هيموت قبل مين يعني
عبدالله /مهي لو هي ماتت قبلي كل حاجه
هترجع ليا لان هي ملهاش اخوات
هند /بكره يجي ابنك من صلبك يا حبيبي
وتكتب ليه كل حاجه
عبدالله اه والله يا بت يا هند يحصل بس
والله انا اكتب ليه كل حاجه فعلا نفسي
اوي اكون اب
هند /هيحصل يا حبيبي المهم دلوقتي
انت تاخد منها كل حاجه اه انت اتجوزت
عليها وبعدين هي ممكن تفكر تنتقم منك
وتاخد الحاجه منك
عبدالله لا لا دي سعديه عبيطه متعرفش تعمل
حاجه ابدا المهم الارض الجديده دي هتكون
ب اسمك انتي
هند معقول يا حبيبي انت واثق فيا اوي كده
يا حبيبي وعايز تكتب ليا ارض
ودخلت سعديه
سعديه /ارض اي يا عبدالله اللي هتكون ب اسم
البت دي انت بتهزر صح
هند /نهارك اسود انتي وافقه عالباب تسمعي
انا وجوزي بنقول اي ياست انتي
عبدالله /انتي ازاي تقفي عالباب كده يابت
سعديه /البت دي ملهاش امان بلاش تعمل
كده وبعدين انت شوفت عملت اي في
حبيبها هتعمل معاك انت اي
هند /حبيبي مين يا مجنونه انتي انا مليش حبيب
الا العمده وبس دي اتجننت
عبدالله /احفظي لسانك وروحي اوضتك
سعديه /لو مش رميت البت دي برا انا همشي
وانت اللي عملتها هتندم يا عبدالله قولت ليك
اهو مشيت
هند /شوفت كلامي صح ازاي
عبدالله /دي لو خدت الحاجه انا ممكن اقتلها
هند /هي بتعرف تقرا
عبدالله /لا دي آخرها تختم وبس
هند اسمع مني بقي المفيد وتاني يوم
دخل عند سعديه الاوضه
سعديه /نعم عايز اي
عبدالله /عايزك انتي يا حبيبتي ده ورق الأرض
الجديده خدي ابصمي
سعديه /غيرت كلامك ليه خوفت اخد كل
حاجه وامشي صح
عبدالله/عارف انك بتحبني وعمرك ما تعملي كده
وبعدين انتي بنت عمي هي غريبه يلا ابصمي
ابصمي
سعديه /هو ليه الورق كتير المره دي
عبدالله /قولي ربنا يذيد ويبارك يا حبيبتي امضي
ومضت سعديه علي بيع كل حاجه حتي اراضي
ابوها الله يرحمه 😭😭
يتبع
رواية حب بين قيود الريف الفصل السابع
حب بين قيود الريف
رواية حب بين قيود الريف الفصل السابع بقلم ماجد فادي
يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.
تعليقات
إرسال تعليق