رواية حب بين قيود الريف الفصل الثامن بقلم ماجد فادي
رواية حب بين قيود الريف الفصل الثامن بقلم ماجد فادي
رواية حب بين قيود الريف الفصل الثامن
رواية حب بين قيود الريف الفصل الثامن
كلوجه اليوم اللي عرفت فيه أن هي حامل
عبدالله /بتقولي اي معقول
هند /والله أمي كانت عندي وقالت ليا انا
فرحانه اوي اوي يا عمده
عبدالله /وانا كمان بقولك اي انا هدبح عجل
لا عجل اي عجلين تلاته انا هبقي اب
هكون اب يا سعديه انتي يابت تعالي
سعديه /في اي مالك يا عمده فرحان كده
ليه فرحني معاك
عبدالله /هند حامل وهبقي اب
سعديه/حامل ازاي يعني هلحقت
هند هو انتي فاكره أننا زي ناس ارض
بور لا يا حبيبتي عليتنا كلها كده بتحمل بسرعه
سعديه /عجبك الكلام ده يا عمده
عبدالله /بقولك اي اطلعي برا انا مش ناقص
نكد وانتي تعالي ريحي جسمك عالسرير
هند /الزعل وحش علشاني الفتره دي
عبدالله /معاش ولا كان اللي يزعلك
سعديه /عايزك يا عبدالله
عبدالله /وهو ده وقته انا مش ناقص بقولك
سعديه/وانا قولت عايزك تعالي دلوقتي
عبدالله /ماشي روحي وانا جاي وراكي تحبي
اجبلك اي يا حبيبتي شوفي اي حاجه نفسك
فيها قولي ليا وانا اعملها ليكي واجبها ليكي
هند /روح شوفها عايزه اي يا حبيبي وانا قاعده
مستنياك وبعدها نشوف هعوز اي يا قلبي
عبدالله /ماشي جايلك عالطول ياه هتبقي
اب يا عبدالله وراح اوضه سعديه وكانت عامله
تعيط عالسرير
عبدالله /خير عايزه اي يا سعديه هو انتي
يا ست انتي بتعشقي النكد مالك فيكي اي
اليوم يوم فرح وهنا العمده هيبقي اب
سعديه /انا مش حاسه انك هطلقها بعد
ما تخلف شيفاه كده حاجات مش عجباني عامله
اقول عدي يا بت كبري دماغك اعملي نفسك
مش شايفه بس برضه انت ملهوف عليها
اوي من قبل ما تخلف امال لما تجيب
ليك الواد هتعمل فيا اي
عبدالله /بقولك اي يا سعديه طلاق مش هطلق
وهند دي هتفضل ست الكل عجبك براحتك
مش عجبك وعايزه تمشي انا مقدرش امنعك
يابنت الناس
سعديه /الكلام ده ليا انا يا عبدالله
عبدالله /بقالي 25سنه نفسي اكون اب
وانتي اي مافيش دم ومافيش احساس
مش عارفه أن انت ارض بور زي ما قالت
هند وانا ساكت وعامل اقول يا واد معلش
دي بنت عمك ويتيمه وملهاش حد انما
اكتر من كده لا حرام بقي انا زهقت انا
قولت ليكي يا سعديه عايزه تمشي
الباب يفوت جمل وخرج
سعديه حاضر همشي بس قبل ما اندمك
علي كل شي يا عبدالله وهخليك تعيش عمرك
كله لوحدك وخرجت وبعدها نزلت هند
وبتكلم الخدامه قدام سعديه
هند بت يا ولاء
ولاء نعم نعم يا ست هند خير معاكي اهو
هند /جهزتي الحاجه اللي هاخدها بيت ابويا
ولاء اه جهزت كل حاجه وهخرجها دلوقتي
هند اه بطني شكل الواد هيطلع شقي
زي ابو ولا اي بقولك اي يا سعديه انتي
عارفه أن اوضتي كلها دهب عايزكي تروقي
انتي الاوضه اصل انتي عارفه الحامل مش بتقدر
تعمل حاجه
سعديه الكلام ده ليا انا يابنت الشحاتين
نسيتي نفسك ولا اي يابت
هند /اخرسي قطع لسانك والله لما ارجع
لاخلي العمده يرمي برا راميه الكلاب وهتشوفي
وخرجت هند وكانت رايحه بيت ابوها
سعديه /واد يا حسن
حسن /نعم يا ست سعديه
سعديه /تجري نفذ اللي قولت عليه دلوقتي
حسن /العمده لو عرف هيقطع رقبتي
سعديه /منا قولت ليك يا واد مش انت
اللي تعمل كده بنفسك وبعدين هي هتعرف
منين يعني وهو مش هيكون فايق مين
عمل كده اجري يا واد يلا بسرعه
حسن /حاضر ماشي وخرج حسن وكانت هند
بعتت الحاجه بيت ابوها وكانت ماشيه
من عند ارض سيد علشان تحرق دم سيد
برضه والغربيه أن اول لما شافها جري عليها
هند /سبت شغلك ليه يا واد اشتغل
سيد /هند انا بحبك والله وربنا العالم
ان اللي حصل ده غصب عني وان العمده
هددني أن هيحبسني لو مش طلقتك
هند /والرجوله انك تعمل كده الراجل بجد
يقف قدامه ويقوله لا مش هطلق مش يعمل
كده انما انت تعرف اي عن الرجوله ولا حاجه ا
اشتغل يلا
سيد /طيب اسمعني عايز اتكلم معاكي
هند /مافيش كلام بينا وسيب ايدي ومشيت
بعيد شويه بعدين حد ضربها علي
رسها وقعت اغم عليها وفضل يضرب فيها
وكان واحد معدي جنبها شافها مرميه عالارض
وبعدها بشويه سيد برضه بس مافيش فيه
حاجه ولم الناس وراحوا المستشفي
الخفير/الحق يا عمده ست هند كانت في
الأرض عند ست وضربها
عبدالله /اي بتقول اي وجري عالمستشفي
سيد /والله انا حد خبطني علي دماغي
هند /كداب اكيد انت اللي عملت في نفسك
كده بعد ما ضربتني ااااه يا بطني مش قادره
الدكتور /فعلا ممكن يكون هو لان الخبطه جايه
في الجنب لو كان حد خبطه كانت هتكون في النص
عبدالله /ابني اخبار الجنين اي
الدكتور /ربنا يعوض عليك يا عمده
يتبع
حب بين قيود الريف
رواية حب بين قيود الريف الفصل الثامن بقلم ماجد فادي
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب بين قيود الريف )
يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.
تعليقات
إرسال تعليق