القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام الرعد الفصل ال 32 و 33 و 34 بقلم رحمه اشرف ريري

رواية غرام الرعد الفصل ال 32 و 33 و 34 بقلم رحمه اشرف ريري 

رواية غرام الرعد الفصل ال 32 و 33 و 34 بقلم رحمه اشرف ريري


البارت 32 🌼✨💛

مروان حاضن رعد بحنان أخوي.. هتمشي هتوحشني يا صاحبي 

رعد بابتسامه وهو يبادله الحضن... خلاص يا مروان... هكلمك كل يوم والله يا صاحبي... ابعد بقا يخربيتك هموت 

مراد سحب مروان من حضن رعد... خلاص يا خويا .. مش فرح خالتك هو.. سلام يا صاحبي.. توصل بالسلامه 

اسامه بابتسامه... والله هتوحشني يا سطا 

رعد بابتسامه .. و ربنا عيال صغيره... سلام. خلو بالكم من نفسكم .... وانت يا استاذ مروان. مش هنبه عليك تاني. تلفونك لو انقفل ههد الدنيا علي دماغك 

مروان بابتسامه... خلاص يا باشا .... ابقا طمني عليك ..

اتجه رعد للطياره ولم ينظر خلفه ابدا... كان يشعر برغبه شديده في رأيتها .  قبل ان يصعد الي متن الطائرة .. لاكن لم يحالفه الحظ .. 

في الطائره 

المضيفه بالانجليزيه.. ماذا تريد سيدي 

رعد بصلها بابتسامه. اجلبي لي الماء 

المضيفه بابتسامه. حسنا 

فضل رعد يتصفح الاخبار عبر الانتر نت

، 💛✨💛✨💛✨💛✨💛✨💛✨💛 ،

في بيت رحمه كانت بتعيط علي التلفون مع ريتاج 

رحمه بدموع.   يابنتي ما هو مشا من غير وما يودعني... 

ريتاج بابتسامه خفيفه.. يا نور عيني... متنسيش أنه راجل اعمال يعني اكيد مشغول ولا حاجه يا عمري. اهدي بقا 

رحمه كانت هتتكلم قطع كلامه رنين تلفونها برقم رعد .. طيب طيب هرد علي المكالمه دي وهرن عليكي..... ولا اقولك هبعتلك رساله واتس علشان معيش رصيد 

ريتاج بضحك.طول عمرك معفنه اوي .. سلام. ..وفصلت 

رحمه بصوت حزين . الو 

رعد بابتسامه .. مالك صوتك ماله 

رحمه بعصبية  وصوت عالي. ما انت ...بعدين لاحظت انها في البيت ومامتها صاحيه قلت بصوت واطي .ما انت لو مهتم كنت سألت عليا قبل ما تسافر .. وبعدين .  هو فيه شبكه في الجو ولا ايه ...

رعد ضحك . لا يا حبيبتي. انا في الطياره بس لسه فاضل عشر دقايق و تقلع... وبعدين كنتي مشغوله مع مين . 

رحمه .. مع البيست كنا بنتكلم في موضوع مهم 

رعد بابتسامه .طيب ما تتكلمي معايا انا في الموضوع ده 

رحمه بابتسامه..ما هو مينعش 

رعد باستغراب. ليه 

رحمه بضحك .علشان انت الموضوع اصلا 

رعد ضحك ..ههههه والله مجنونه . طيب يلا بقا سلام علشان.   عندي شغل مهم 

رحمه بزهق .حتي وانت في الطياره مشغول... يا بني ارحم نفسك مش كده .. يارب... يوم ما توعدني براجل يبقا بتاع شغل في شغل. هييييح.. مش مهم 

رعد ضحك علي تلك المجنونه ... و ربنا طفله. وبعدين . انا مسافر علشان شغل . هو انا رايح اصيف 

رحمه بضحك ..يارب اكتبهالنا يا رب .... 

رعد بضحك .طيب سلام يا لمضه ..

جت المضيفه بابتسامه.. سيدي .سوف نقلع خلال 5 دقائق 

رعد بابتسامه..حسنا 

رحمه سمحت صوت بنت اجنبيه بتتكلم .بغيره . مين دي بقا ... هو ده الي رايح في شغل. امال لو رايح تتفسح بقا هتاخد مين. جرجينا 

رعد بابتسامه علي غيرتها .. اولا دي المضيفه .  واكيد يعني مش هجيب مضيف راجل .. وبعدين ما احنا بنغير أهو .. امال في  ايه بقا 

رحمه بتوتر . مش غيرانه علي فكره.

رعد بابتسامه. طيب يا حبيبي. لازم تفصل بقا. ..خلي بالك من نفسك 

رحمه بابتسامه خفيفه.. حاضر. وانت كمان خلي بالك من نفسك.. وتكلمني كل يوم .... توصل بالسلامه .. يا بطلي 

رعد بابتسامه.. مره رعدي و دلوقتي بطلي .لا دانا ارجع تاني بقا 

رحمه بضحك..انا ادلعك براحتي علي فكره. .. وبعدين لو قربت لاي بت هنا . والله يا رعد .تاني يوم هتلاقي. جريمه شنيعه قتل رجل الأعمال البش مهندس . رعد ادهم الجارحي.. علي يد فتاه في أوائل العشرينات من عمرها .. 

رعد ضحك .. والله مجنونه ..... 

رحمه بابتسامه وكسوف .. رعد 

رعد بحب ..عيون رعد .

رحمه بابتسامه.. خلي بالك من نفسك..

رعد بابتسامه . حاضر يا قلبي. 

رحمه بابتسامه..رعدي 

رعد بابتسامه..نعم 

رحمه بابتسامه ....استودعتك الله الذي لا تضيع ودائعه 

رعد بابتسامه عاشق. في امان الله يا روحي .... ..  بقولك يا حبيبتي 

رحمه بابتسامه خفيفه.. نعم 

رعد بابتسامه عشق . بكره في المدرسه تنزلي لمروان هيديكي حاجه . ليكي .

رحمه باستغارب. حاجة ايه  دي 

رعد  بابتسامه .. بكره تعرفي.  

رحمه بإصرار. طيب اي تلميح 

قطع كلامهم صوت ساره من الخارج. رحممممه رحممممه 

رحمه بخضه .رعد ماما عايزاني .  سلام 

رعد بابتسامه . سلام يا حبيبتي خلي بالك من نفسك ... هتوحشيني اوي يا غرام الرعد 

رحمه بابتسامه . هكلمك كل يوم .. وكل ثانيه 

رعد بابتسامه .. أن شاءالله يا روحي يلا بقا علشان مامتك 

رحمه باستغراب. رعد هو في حاجه 

قطع كلامها نداء الام تاني. رحممممه تعالي هنا 

رحمه بخضه .طيب طيب سلام  سلام .. وفصلت وجرت لبره .  نعم يا ماما 

ساره وهي تنظر الاتجاه التاني .  زهراء.  قوللها تنام بدري علشان المدرسه الصبح. ولو اتاخرت بعد المدرسه خمس دقائق بس ها تنسؤال كانت فين وبتعمل ايه  

رحمه بعدم تصديق وصدمه. .ماما انتي .. هتراقبيني 

الام بعصبية وصوت عالي .. بعد الي عملته .. ايوه هراقبك .... زمان كنت واثقه فيكي وقلت بنتي تربيتي.  بس .. بس طلعت غلطانه .. كسرتيني يا رحمه 

رحمه دموعها نزلت وقعدت تحت رجل ولدتها .. والله يا حبيبتي ما كان قصدي .. والله يا ماما ما كان قصدي ... 

ساره بصتلها بخيبت امل فهي لاتزال غير مستوعبه الي حصل .. روحي نامي يا رحمه... ربنا يسامحك 

رحمه دفنت وجهها في كفوف اديها ودموعها نزلت بصمت ..

زهراء بحزن .ماما سامحيها بقا علشان خاطري 

ساره بعصبية ..زهراء.  ادخلي نامي يلا وملكيش انتي دعوه..... خديها معاكي 

رحمه مكنتش عارفه تاخد نفسها و حست بضيق تنفس قامت بهدوء ودخلت الغرفه بصعوبه طلعت حبوب مهدئه من الدولاب واخدتها علشان تعرف تهدأ 

زهراء جت من بره قعدت جنبها علي السرير .. معلش يا حبيبتي. بكره تسامحك..انتي عارفه ماما بتحبك اصلا .. بس هي زعلانه 

رحمه بدموع وحزن شديد.. مش هتسامحني .... ومش راضيه تسامحني 

زهراء بحزن. مخلتنيش اقولها ليه اني انا كمان غلط زيك 

رحمه بهدوء ودموع.  علشان انا كنت السبب في الغلط .انا الي ابتديت بيه .. لولا انا مكنتيش شوفتي مروان... ولا ريوان شافت مراد .. انا سبب في كل حاجه حصلت. وسبب في ان امي مش راضيه تكلمني ... ولا تسامحني .. 

زهراء بحزن... بس الموضوع اتبنا من الاول غلط .. وانتي بتدفعي تمنه دلوقتي... 

ريوان كانت في سابع نومه تقريبا .. لاكن قالت وهي بتتقلب... انا جعانه يا بت منك ليها .. 

رحمه وزهراء  بصو لبعض و ضحكو.هههههههههه 

دق دق 

زهراء بصت للباب .  ادخل 

ساره دخلت وهي بصه لاتجاه التاني . عيزاني اسامحك. في سجاد بره عايز ينغسل ... وبعدين تعالي كلي انتي ماكلتيش من البارح بليل 

رحمه ضحكت بين دموعها وزادت شهقاتها ولاكن فجأة تجري لحضن ساره الي استقبلتها بابتسامه حنون .

رحمه بدموع وهي في حضن مامتها . انا اسفه والله.  اسفه 

ساره حضنتها بحنان فهي ضعيفه جدا قصاد دموع بناتها الثلاثه .. خلاص اهدي . وبعدين يا هبله... لو انتي غلطتي فأنا كمان غلط علشان لو كنت ام مثاليه كان زمانك جيتي قولتي من الاول انك بتحبي ... وكنت أنا ساعتها فهمتك الصح من الغلط .. ومكنش كل ده حصل ... انا الي اسفه علي اني مكنتش ام مثاليه ليكو 

رحمه طلعت من حضنها وباست أيدها .  دانتي احلا أم في الدنيا كلها ... أم مش مثاليه ده مين ده الي يقول كده. وحضنتها جامد .  بحبك يا سوسو 

ساره فتحت ايديها لبناتها الاتنين وزهراء وريوان ورحمه حضنوها بحب كبير .. بنحبك يا سوسو 

ساره بابتسامه حنان . بحبكم اوي يا فقر منك ليها 

البنات ضحكوا علي كلام مامتهم ام ساره فا مسحت دموع رحمه بابتسامه 

ساره بابتسامه.خلاص بقا .. هنفتح صفحه جديده ..

 

(ومهما فعلو الاطفال في ولديهم من أخطأ .. وكم غضبوا الوالدان منهم ... لاكن القلب هو من يتمرد وينتصر علي هذا الغضب .. فبكل بساطه لأنكم جزء منهم 

ل رحمه أشرف (ري ري  )

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في الصباح الباكر 


في بيت ريتاج كانت خارجه بلبس المدرس لاكن الجيب كانت ديقه عليها او ما يقال عليها موضه  

لاكن تجد من يضع جاكت قماش حول خصرها ويربطه بأحكام من الأمام 

ريتال بخضه مخلوط  بصدمه ... استاذ اسامه 

اسامه بغضب وصوت واطي. ممكن اعرف ايه ده  .. 

ريتاج باستغراب . ايه مش فاهمه. وبعدين ليه الجاكت ده 

اسامه بعصبية. اطلعي.  غيري هدومك .. و الجيب دي متتلبسش تاني فاهمه 

ريتاج باستغراب . مش فاهمه برضو فيها ايه .وبعدين ده لبس مدرسه .. ابعد بقا خليني امشي. ... وكانت بتفك الجاكت لاكن اسامه مسك ايديها بعصبية .. مفيش واحده محترمه بتمشي بجيب ديق في الشارع ... اه وحضرتك محجبه بقا ولا وخدا الحجاب ده موضه برضو... 

ريتاج بعصبية.  علي فكره انا محجبه .. ومحترمه غصب عنك 

اسامه بسخرية. .. والله طيب و الشعر الي باين ده ايه .  لسه مدخلش الاسلام .. وبعدين والله لو فعلا محترمه .... مكنتيش نزلتي من البيت بلبس زي ده 

ريتاج بدموع في عينيها .. قصدك اني مش محترمه 

اسامه بعصبية ... اي حد يشوفك بالطريقه دي... مش هيقول غير كده .... سلام. خلي معاكي الجاكت .. علي ما ترجعي البيت .. .. ومشي من قدامها .. ركب سيارته وانطلق لوجهته 

ريتاج دموعها نزلت وكانت في حاله من الصدمه .. بعدين رجعت البيت تاني وهي حزينه علي الكلام الي قاله... ليها 


🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في شركة الالفي 


ريوان بتشتغل بجد و رسميه من الكل باثتثناء البنات 

سامي بابتسامه.  ريوان .. ملف الحسابات ده ممكن تنقليه كمبيوتر معلش 

ريوان بابتسامه مجامله .. حاضر يا استاذ سامي .. بس ممكن شويه كده علشان في ايدي ملف مستر مراد طلبه ضروري 

سامي بابتسامه. تمام ولا يهمك المهم الملف علي المكتب أهو. .. وخرج 

ريوان رجعت تشتغل في الملف الي في أيدها بجد 

دق دق 

ريوان بانتباه. ادخل 

دخلت بنت في أواخر العشرينات  جميله .. ممكن اقعد معاكي يا قمر 

ريوان بابتسامه. اتفضلي ..

البنت . انا شمس وليد  ... زميلتك في قسم الحسابات .. 

ريوان بابتسامه. اهلا بيكي يا شمس. وانا ريوان...متدربه جديده هنا .... معلش مقلتلكيش تشربي ايه 

شمس بابتسامه.  لا لا دانا الي اطلبلك. مادما جديده بقا 

ريوان بابتسامه.. ربنا يخليكي .. معلش خليها عليا انا .. ورفعت سماعه  التلفون... شلبي .. واحد نسكافيه ..ووجه كلامها لشمس .. نسكافيه برضو ولا 

شمس بابتسامه..لا نسكافيه حلو اوي

ريوان بابتسامه . شلبي اتنين نسكافيه .. ايوه علي طول .. ربنا يخليك ..سلام.وفصلت 

شمس .. معلش لو كنت عطلتك ... انا بس ملاحظه انك مبتكلميش حد فا قلت اتكلم انا يعني.. 

ريوان بابتسامه جميله.. ولا يهمك. اصل انا يعني معرفش حد فا ببقا متجنبه شويه .. 

ترن ترن 

ريوان... طيب ثواني .. .  ايوه مستر مراد....

مراد بعصبيه ..  تبقي قدامي خلال دقيقه.  ومعاكي الملف الي طلبته منك 

ريوان بهدوء.. حاضر .. يا فندم.  وفصلت .. 

ريوان بابتسامه لشمس.. معلش ي شمس. هروح بس لمستر مراد. علشان طلب الملف ده ضروري 

شمس بابتسامه. خدي راحتك يا حبيبتي انا مستنياكي 

ريوان اخدت الملف وخرجت .. متجهه لمكتب مراد .. 

دق دق 

مراد.  ادخل 

ريوان دخل بهدوء وقفلت الباب... الملف يا بش مهندس 

مراد لحظه منها ورماه بعصبية.  مش ده مش ده التاني .... تبع مشروع الفندق الجديد.. 

ريوان بصت للملف الي تعبت فيه المرمي علي الارض وبعدين بصت لمراد .. حضرتك مطلبتش مني الملف ده. وبعدين مش انا المسؤوله عنه.  دي مس رشا .... وبعدين انحنت بجسدها تلتقط الملف من علي الارض .. حاجه تانيه يا بش مهندس.   

مراد اخد نفس عميق.  لا روحي انتي 

ريوان خرجت من عند مراد وهي غير مستوعبه الي بيعمله. لاكن حللت الموقف بأنها كانت زيها زي اي بنت تانيه ..وهو متعصب علشان معرفش يوصلها .. نفضت كل الكلام ده من بالها ورجعت الشغل تاني 

 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في المدرسه 

ريتاج اول ما شافت رحمه ارتمت في حضنها وعيطت 

رحمه باستغارب.  في ايه مالك. ..... يعني انا الي كنت المفروض اعمل كده.  بس مش مهم. مالك يا بنتي ردي عليا ..بكلم نفسي .

ريتاج بدموع.  هو انا وحشه اوي كده 

رحمه باستغراب .. ليه بتقولي كده.... دانتي احلا البنات يا بنتي. ده ده مين الحمار الي قال كده 

ريتاج بدموع بدأت تحكي الي حصل بينها وبين اسامه والكلام الي قاله . 

رحمه بحزن شديد.. الصراحه يا حبيبتى معاه حق .. 

ريتاج باستغراب.. ايه 

رحمه بابتسامه حزن... احنا قصرنا جامد تجاه ربنا .. يعني لا حجاب ملتزمين بيه ولا حاجه .. قصرنا جامد ..طيب اقولك علي حاجه انا التزمت بالحجاب الشرعي والبس الواسع وصليت انبارح رقعتين وفضلت اعتزر كتير من ربنا واقوله قد ايه انا ندمانه علي الي عملته .... ولبست حجاب كبير شويه وجبت جيب واسع ... وانتي برضو عملتي كده أهو وده زادك جمال علي فكره... بس اوعي يا ريتاج تكوني لبستيه علشان اسامه .. لم تلبسي. الحجاب البسيه علشان ربنا وبس وهو الوحيد وبعده جوزك الي ليهم الحق تلبسيه علشانهم. بس الاول ربنا .  البسه علشان خايفه منه 

ريتاج بابتسامه بين دموعها. اقولك علي حاجه. انا فعلا اخدت كلام اسامه .. وحسيت فعلا اني مقصره جدا مع ربنا .. اوي علشان كده لبسته . لولا كده مكنتش عبرت كلامه خالص 

رحمه بابتسامه . ربنا يسبتنا انا وانتي وكل البنات علي طريق الصح.. 

ريتاج .الهم آمين 

أم في الاسفل عند زهراء ..

زهراء بحزن. مروان... أننا نتقابل كده غلط وحرام. .. وانا خلاص قررت اني مش هعمل حاجه اغضب ربنا مني تاني. وتزعل ماما  .. انا اسفه. 

مروان كان مبتسم وبس 

زهراء بحزن.  لو عيزني ادخل من الباب ... ويبقا رسمي قدام الكل .. وقدام ربنا .. فاهمني 

مروان بابتسامه .. فاهم عنيكي . وفاهم دقات قلبك.  يا زهرتي ... كنت جايبك هنا علشان اقولك. اني قررت اجي انا ومراد وامي الاسبوع الجي أتقدم ليكي .... وكمان كلمة ابوكي  وهو أكد ليا أنه نازل كمان اربع ايام  مش كده برضو 

زهراء بصتله بدموع . بجد ..هتيجي 

مروان هز رأسه ايوه .. منكرش أني كنت هستني لم رعد ينزل علشان اتقدم بس هو أصر اني اطلب ايدك .. وتبدأ من جديد. ونبدأ برضا ربنا 

زهراء بدموع الفرح .  بحبك يا مروان 

مروان بضحك .شوفي انتي الي مش عيزانا نبدأ من جديد أهو 

زهراء بابتسامه. لا وعلي ايه.  سلام بقا... وخرجت جريت لبره 

 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في روسيا رعد قاعد علي السرير وماسك الاب توب بيشتغل عليه .. عامل ميتنج مع رجل اعمال اخر 

رعد بابتسامه .. اهلا بيك معتصم باشا 

معتصم ..رعد باشا.   نورت البلد .لازم اكيد نتقابل ...

رعد بابتسامه وجديه ..اكيد  .. في وقت المناسب أن شاءالله.   

معتصم  .. قاعد فين دلوقتي . 

رعد بابتسامه.  في فندق .. 

معتصم .. ليه مقعدتش في بيت الي هنا 

رعد بابتسامه... التغيير مطلوب بقا.  

معتصم .. تمام يا باشا براحتك. نتقابل كمان نص ساعه بقا . 

رعد . تمام. سلام 

وفصل معاه وقام بدل هدومه ونزل 

 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

في المدرسه. 

مروان بابتسامه.. خدي يا ستي الظرف ده بتاعك رعد ادهولي ليكي 

رحمه باستغارب. متعرفش فيه ايه 

مروان بابتسامه..لا ..بس انتي هتعرفي أهو  

رحمه بابتسامه غباء.. ايوه صح هات.

مروان.. قبل ما تفتحيه..مش هتبركيلي .. ولا ايه 

رحمه باستغراب. مبروك بس علي ايه 

مروان بابتسامه . هتجوز 

رحمه بصدمه. ايه وزهراء 

مروان ضحك . ما ده الي عايزك فيه بقا 

رحمه . مش فاهمه 

مروان بابتسامه.  يعني يا ستي انا قلت لزهراء اني هتقدم ليها بعد اسبوع.. بس انا هغير الخطه بقا 

رحمه . مش فاهمه برضو

مروان بابتسامه.  وسعي مخك بقا. يعني بعد خمس ايام عايز اعملها مفاجأة ...بعد ما الاستاذ طارق يرجع من السفر ..

رحمه باستغراب.  استاذ طارق مين .. 

مروان ضحك ..هههههههههه .  مجنونه اقسم بالله.  ابوكي يا هبله.   راجع بعد اربع ايام

رحمه بفرح. بجد. احلف .... محدش قلي حاجه.  وانت عرفت منين

مروان بابتسامه... كلمته . قولتله اني عريس متقدم لزهراء . وهو قال أنه نازل علشان يشوفكم.. واني اروح بعد اسبوع اطلب ايديها رسمي. فهمتي 

رحمه بفرح. بقيت عتريس وزهراء. زهراء بقت عتروسه.. هاااااااااا .. عندنا فرح 

مروان ..هههههههه خلاص يا هبله. يلا افتحي الظرف 

رحمه.  ايوه صح .نسيت . .. فتحت الظرف لقت فيه ورقه كبيره وورقه صغيره.  فتحت الورقه الكبيره . وانصدمت وبصت لمروان بصدمه ..

مروان باستغراب .  في ايه 

رحمه بصدمه. دي دي ورقة جوازي انا ورعد الي خلاني امضي عليها .. 

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

بقلم رحمه أشرف 


غرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت 33 ♥️🌀
فتحت الظرف لقت فيه ورقه كبيره وورقه صغيره.. فتحت الورقه الكبيره.. وانصدمت وبصت لمروان بصدمه..
مروان باستغراب..  في ايه 
رحمه بصدمه.. دي دي ورقة جوازي انا ورعد الي خلاني امضي عليها.. 
مروان باستغراب.. و مصدومه ليه
رحمه.. ثواني بس كده أتأكد.. فصلت تقلب في العقد.. هو هو يا بني انا متاكده 
مروان ضحك.. طيب يا مجنونه.. يلا علي حصتك.. وانا هروح علي الشركه.. أبقي بوسيلي زهرتي 
رحمه بضحك.. يابني احترم نفسك .. دانا اختها .. 
مروان بابتسامه.. ما علشان اختها بوسيها ... 
رحمه بضحك... امشي يلا .. وفعلا خرج مروان أم رحمه فكانت ماسكه الورقه بتبصلها .. بعدين قعدت علي الكرسي وفتحت الجواب الصغير 
لقت فيه رساله من رعد بخط الايد ..
رعد  .. وحشتيني اوي يا غرام الرعد.. لو معاكي الرساله دي ..يبقا انا سفرت.... وحشتيني وهتوحشيني .. يا ري ري ... عارف ان بداية قصتنا بدأت غلط من الاول... وعارف ان الي حصلك بسببي .. انا اسف يا عيون رعد ... علي فكره عقد الجواز الي معاكي ده . متسجلش في المحكمه .. محبتش نبدا حياتنا انا وانتي . بغلط .... تعرفي يا غرامي .. نفسي نتجوز. ونجيب بنوته .  شبهك ... وهسميها ري ري. علي فكره . نفسي يبقا ليا عيله صغيره مكونه من انا وانتي وأطفال .. و الواد مروان .. علشان غلبان .. 
كانت دموع رحمه تعرف طريقها الي وجنتيها .. لاكن ابتسمت .
رعد بحب .... عايز بيت الجارحي يبقا بدل بيت البش مهندس رعد الجارحي.. يبقا . بيت عائلة الجارحي .... معاكي عقد الجواز .. إحرقيه قطعيه .  مبقتش.ليه لازمه ... ولا كان ليه . علشان انا كنت من الاول متأكد من حبك ليا .. عارفه ازاي. .. هقولك.. عيونك الي بتلمع لم تشوفني .. ولا خدودك المقلبظه دي الي بتحمر لم اقرب منك ... ولا توترك معايا في الكلام لم اقولك قد ايه انا بعشقك .. كل ده كان بيسبتلي انك لو حتي معجبه بيا... كنت مبسوط اوي من اعجابك بيا ... عارفه مكنتش عايز امشي واسيبك .بس الشغل شغل .  سلام يا حبيتي.  خلي بالك من نفسك. توقيع رعد 
رحمه مسحت دموعها وحطت الورقتين في الحقيبه وطلعت لفصلها 
ريتاج باستغراب. مالك .  بين عليكي معيطه ليه 
رحمه بابتسامه. مفيش يا حبيبتي .  كويسه ..يلا بينا
ريتاج بابتسامه. يلا البت زهراء مستنيه تحت .. من بدري 
رحمه بابتسامه.  طيب يلا بينا 
نزلت رحمه وريتاج عند بوابة الخروج . لقو زهراء واقفه بتولع 
زهراء بعصبيه. ما لسه بدري. انتي وهي. وانتي يا هانم مش عارفه أن امك هتسألك علي كل كبيره وصغيره ولا ايه .. يلا يلا ..
رحمه راحت باست خدها وهي بتضحك. دي مني ليكي .و باستها تاني . ودي من حد تاني بقا 
زهراء باستغراب.  من مين 
رحمه غمزت . مرمر 
زهراء انكسفت .. وانتي شوفتيه فين ده 
رحمه بصت لريتاج وضحكو. طمطمايه بتتكلم اول مره اشوف طمطمايه بتتكلم 
زهراء ضربتهم الاتنين.. طيب يلا ياختي منك ليها . 
🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂
في شركة الالفي 
مراد كانت مشغول في الملف الي في أيده لاكن تفكيره في ريوان.  لحد ما حس بالباب بيدق 
دق دق 
مراد بانتباه .. ادخل 
دخلت سالي السكرتيره بضحكه خبيثه.  مرادي . 
مراد بقرف . في ايه يا سالي 
سالي قربت منه وبدأت تلعب في دقنه الخفيفه .. وحشتني 
مراد بزهق.  طيب ابعدي بس كده. و اعملي حسابك اننا في الشغل.   
سالي بابتسامه مايعه وهي تدير الكرسي لي قاعد عليه مراد ليها وتمسك كلفت البدله وتسحب مراد علشان يقف .. ليه بس يا روحي ..... 
مراد سحب الكلفت من أيديها... معلش يا سالي.  مخنوق شويه 
سالي قربت منه وحطت ايديها علي صدره وهي تقول بمياعه .. سبني افرفشك .. ورفعت نفسها ليه لتقبل شفتيه .. وهنا يدخل ريوان ومروان وينصدمو 
ريوان انصدمت وخبت عيونها باديها.. عااااا 
مراد بعد عن سالي بخضه وهو يضع يده علي شفتيه .. ريوان .. مروان انت بتعمل ايه هنا 
مروان بكل هدوء .  سالي انتي مرفوده.. اطلعي بره .. بصوت عالي .. اطلعييييي براااااا
سالي انخضت وخرجت . 
ريوان بتوتر وهي تحاول تمسك دموعها .. طيب طيب. انا همشي. حضرتك ده الملف الي طلبته مني... وخرجت وهي غير مصدقه من الي حصل.   اخدت شنطتها وخرجت من الشركه كلها متجهه للبيت 
مروان لسه محافظ .علي هدوءه.. وانت كمان اطلع بره .. 
مراد بحزن.  مروان انا والله ما كان قصدي 
مروان بتهديد .قلتلك قبل كده علقاتك الغراميه دي بره البيت والشركه وانت غبي . اطلع بره قبل ما افقد اعصابي عليك 
مراد اخد مفتاح العربيه وكان هيخرج. وقفه صوت مروان .. مراد 
مراد بصله لاكن أنصدم بلكمه قويه علي وجهه من مروان  لتجعه ينزف .. 
مروان بعصبية... انتي حيوان و زباله اطلع بره . 
مراد بصله وخرج وهو في قمت غضبه الشديد استقل سيارته وساق باقصي سرعه .. 
أم مروان فا كسر كل الي علي المكتب .  غبي غبي هيفضل طول عمره غبي 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بلاد الاجنبيه عند رعد 
معتصم بابتسامه .. وانت ناوي تعمل ايه بقا 
رعد بتفكير. مش عارف. بس أن شاءالله هتتحل. المهم عملت ايه في موضوع الحفله ده 
معتصم بابتسامه حنون ... مراتي مصممه عليها يبقا تتعمل. .. يلا لحلح نفسك كده وشوفتك واحده تيجي معاها الحفله أصلها كبلز 
رعد ضحك. لا يا عم اعفيني .. انا مبحبش جو البنات ده .. 
معتصم بابتسامه.  والله انت الي خصران.  دي احلام كانت جايه ... وبين عليها منمره توقعك .. المره دي 
رعد ضحك.. هي البت دي مزهقتش مني بقا.  
معتصم بغمزه . وانت برضو بنشبع منك يا رعود .. وربنا انت لو بنت ما كنت سبتك تعدي كده .  غير و معلقك
رعد مسكه من لياقت قميصه بعصبية .. ما تحترم نفسك بقا بدل وأقسم بالله ما اخيلك نافع الا حاجه 
معتصم بضحك ..لا وحياتي .  دانا قدامي ليله طويله بكره. 
رعد ضحك.. طيب يلا يا خويا... علشان الشغل. 
معتصم . هييييح يلا بينا .  
قبل ما يمشو تيجي بنت عليهم  كانت جميله اوي تلبس لبس فاضح جدا جيب جلد قصيره اوي سوده وعليها بلوزه بالون الاسود وهي تظهر جزء من بطنها ورفعه شعرها لديل حصان  و ميك اب خفيف والروج فاقع 
البنت بابتسامه . كنتو هتمشو من غيري .. ولا ايه 
معتصم بابتسامه . وده تجي يا حوحو ولا ايه 
البنت بصت لرعد بإعجاب .. اهلا يا بش مهندس .. نورت البلد والله 
رعد بعدم النظر لها .. منوره باهلها يا انسه احلام 
احلام بابتسامه حزينه .. مش هتطلبلي حاجه ولا ايه يا معتصم 
قصع كلامهم رعد الي قام وقف.  معلش  مشغولين ضروري.   يلا يا معتصم 
معتصم قام باحراج ..اسفين يا احلام انتي عارفه بقا الشغل شغل.   
رعد مشي ومعتصم وراه أم احلام فا دموعها نزلت بحزن عميق والم في قلبها.  

خارج المطعم 
معتصم ..كان ممكن تجبها بطريقه احسن من كده يا رعد جرحتها كده 
رعد بزهق . فهمتها كأم مره انا مبحبكيش.  انا مبحبش حد.. وهي برضو مصممه ودلوقتي .. انا مبقاش قلبي معايا بقا مع حد تاني فهمت 
معتصم وهو يهز رأسه.  ايوه ايوه.  ايه . قلت ايه قلبك مع  واحده 
رعد بابتسامه وغمزه..  واحلا وحده 
معتصم بهبل.. فين وأمته وازاي وليه.. واسمها ايه 
رعد وهو يصعد علي السياره.. مش واقته يلا 
معتصم وهو يصعد بجانبه.. لا وقته ونص علي فكره..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بيت رحمه 
رحمه وزهراء وريتاج قاعدين بيتكلمو كلام بنات وكده 
رحمه مسكت العقد قدامهم ... رعد سابلي دي مع مروان .. 
زهراء باستغراب.. ليه 
رحمه بابتسامه.. قالي انه مبقاش ليه لازمه  واني ممكن اقطعه أو احرقه
ريتاج باستغراب.. وهتعملي ايه 
رحمه اخدت العقد من زهراء .. هاتي ..وراحت شقاه نصفين .. 
ريتاج بتفكير.. احرقيه احسن علشان محدش يشوفه .. 
رحمه هروح احرقه في البلكونه بدل ما نعمل حريقه  هنا انا لسه غسله السجاد .
زهراء وريتاج. هههههههه .. 
رحمه راحت البلكونه وحرقت الحقد وهي بتدعي ربنا يرجع رعد بخير .. بعد ما العقد اتحرق وبقا رماد رحمه بتبص من البلكونه لقت ريوان جيه وهي منهارة من العياط دخلت البوابه ورحمه جريت لبره راحت فتحت الباب لقت ريوان متوتره وبتحاول تفتح الباب مش ايديها  بترتعش .. 
رحمه بخضه..  مالك 
ريوان دخلت .. مفيش .. 
ساره قبلتها في الصاله .  ايه ده ريوان مالك يا روحي . 
ريوان بحزن مفيش يا امي .بس حصل مشكله كده في الشغل وانا اتوترت وجيت... 
ساره بابتسامه حنون . وتقومي معيطه.. هو انتي صغيره يا حبيبتي .انتي كبرتي حلي مشاكلك واعتمدي علي نفسك 
ريوان حضنتها.  ربنا يخليكي يا روحي  ... هدخل انام شويه 
ساره . روحي ريتاج جوه مع اخواتك .. 
ريوان . ماشي. ودخلت هي ورحمه 
رحمه قولي بقا مالك 
ريوان بدموع وهي بتخلع الحجاب من الحر .. دخلت المكتب عليه لقيته بيبوس السكرتيره .  
زهراء ورحمه وريتاج ..ايه .مين ده 
زهراء بغيره. اوعي يكون مروان والله هموته
ريوان ضربتها علي رأسها . ولو مروان هعيط عليه ليه يا حيوانه. الزفت التاني.   مراد 
رحمه بابتسامه خبيثه.  ايوه يعني بيبوسها فين بالظبط 
ريوان بغيظ.  رحمه انا خلقي في منخيري 
ريتاج.  بس انتي وهي. طيب عملتي ايه اول ما شفتيهم 
ريوان . مدخلتش لوحدي انا قبلت مروان علي باب المكتب ودخلنا سوي علشان كده مخبطش علي الباب . دخلنا لقينا الاستاذ مقضيها مع السكرتيره.  مروان رفد السكرتيره أم مراد فمتكلمش خالص ... 
قطع كلامها صوت رنين تلفونها وكان مراد .
رحمه ضحكت. هههه دي مسمياه . استاذ بتاع السكرتيره ..
ريوان . ملكيش دعوه.  انتي. وفصلت في وجه مراد 
وهو بيرجع يرن تاني وتالت ورابع 
رحمه اخدت التلفون بسرعه وردت وهي متعصبه 
مراد بلهفه . ريوان انا 
رحمه بمقاطعة. مش ريوان... رحمه .. 
مراد باستغراب. رحمه ممكن تديني ريوان 
رحمه بعصبية ...ليه..  
قطع كلامهم هم الاتنين ريوان الي اخدت التلفون وردت.  نعم يا بش مهندس 
مراد بفرح نسبيا . ريوان. ممكن نتكلم انا وانتي.  لو سمحتي 
ريوان بحزن. اظن يا بش مهندس.  ان انا وحضرتك . مينفعش نتكلم لأنه عيب وحرام..وانا اسفه . أن دخلت علي حضرتك من غير ما ادق الباب .. وان شاء الله بكره الصبح هتلاقي ورقة استقالتي علي مكتبك 
مراد . ريوان انت مكبره الموضوع علي فكره ... 
ريوان بدموع. لا مكبره ولا حاجه يا مراد ... انتي في شركتك ومن حقك تعمل الي تعمله.  وانا مينفعش اقعد في مكان شايفه فيه حاجه مش كويسه. سلام يا بش مهندس .. وفصلت في وجهه
رحمه حضنت ريوان. معلش يا حبيبتي.  
ريتاج بهزار. تعرفوا انا نفسي في ايه دلوقتي 
الكل.ايه 
ريتاج بغيظ.. استاذ ابو غمازه .. وامشي كده من جنبه ولا اديله اي اهتمام  
البنات..ههههههههههه 
❤️🙂🙂❤️🙂🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️
في بيت الالفي 
مروان بزعيق. انت مش قد المسؤوليه الي ادتهالك .. 
نهي . في ايه بس يا مروان. مراد عمل ايه 
مروان بزعيق. ابنك ده مستهتر .. وطايش.. اسمع يلا . دخول الشركه تاني مش هيحصل . ولو طلت احبسك في البيت هعملها. فاهم 
مراد بصله بعصبية.  علي فكره انا مش عيل صغيره .. علشان تعمل فيا كده 
مروان بص لنهي. لو سمحتي يا امي . عقلي ابنك 
مراد بزعيق .. انت احسن مني في ايه .. انت ... ماشي مع بنت اصغر منك .... قولي احسن مني في ايه .  انا الي احسن منك في كل حاجه ... وانت غيران طول عمرك غيران ... ياخي دانت واحنا صغيرين وانت بتاخد كل حاجه حتي لم كبرنا . اخد امي مني .. ودلوقتي شركة ابويا ... اسمع يا مروان. انت ملكش الحق انك تقولي اعمل ايه ومعملش ايه .. فاهم ...  وانت مش ملاك البرئ يعني الي مش بيغلط... بتحب بنت اصغر منك . مع انك عارف أنه غلط .  وياترا ايه الي حصل بقا بينكم .عشا
قطع كلامه لكمه قويه من مروان بالانقض عليه بالضرب المبرح ونهي تحاول تفك بينهم 
مروان بعصبية .. هتجيب سيرتها وربنا ادفنك هنا يا مراد . 
مراد كان هيضرب مروان وقفته نهي بصوت عالي 
نهي بصوت عالي. مراااد ..هتمد أيدك علي اخوك الكبير 
مراد بصلهم بعصبية وخرج من البيت كله 
نهي بدموع.  مروان مروان روح وراه علشان خاطري.  مروان.  
مروان طيب يا امي. خليكي هنا وانا هشوفه... لاكن قطع كلامه رنين تلفونه وكان مراد 
مروان بضحك.اهو بيرن أهو. وفتح عليه ...ايه مش قادر تعيش من غيري 
مراد بتعب . م. مروان..أن.انا عملت .. حادث .
مروان اتبرجل مكانه .. ايه طيب طيب انت فين 
مراد بتعب .. مش بعيد عن البيت كتير. 
مروان . طيب خليك مكانك انا جي..وجرا لبره . امي خليكي هنا وانا هروح لمراد علشان عايزين وجي علي طول  
نهي.  في ايه يا مروان .  يابني متوقفش قلبي 
 ❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️
  في بيت رحمه بليل ريتاج رجعت البيت و رحمه وزهراء وريوان  نايمين علي السرير وهم بصين للسقف 
رحمه ..هتفضلو سكتين كده 
زهراء بزهق.. هنعمل ايه يعني يا بنتي .. اقوم ارقصلك يعني 
رحمه بضحك .ياريت والله .قومي ..دلعيني 
ريوان وزهراء ضربوها علي وشها بخفه.. بطلي قلت ادب 
رحمه بحزن .. رعد وحشني اوي .. 
زهراء بابتسامه.  ده لسه ماشي من  يومين بس يا بنتي 
رحمه بصدمه ..ايه ده بجد ... هيييح امال انا حسه أنه غاب كتير ليه 
ريوان.. بنات 
رحمه وزهراء بصولها . ايه 
ريوان بتردد.. قلبي مش مطمن.. و خايفة مروان يعمل حاجه لمراد ..انتو مشفتوش كان عامل ازاي 
زهراء بابتسامه.. مروان عمره ما هيزعل مراد منه .  وبعدين مش قلتي ملكيش دعوه بيه 
ريوان بزهق ..ما المشكله اني بحبه.  اعمل ايه 
رحمه بضحك .. عديمة كرامه 
زهراء بابتسامه.. طيب يلا انتي وهي تصبحو  علي خير ... 
رحمه فتحت تلفونها وبصت علي الرسائل الي بعتاها لرعد ظهر عنها انه شاف الرسائل بس مردش.. 
رحمه باستغراب. بنات 
زهراء وريوان بنوم ..اممم 
رحمه بزعل. رعد من ساعة ما سافر وهو مش بيكلني ولا بيرد علي مسجاتي .  وانا قلقانه اوي 
زهراء بنوم .. ممكن يكون مشغول 
رحمه لا أنا هفضل وراه .. مايمكن يكون بيخوني 
زهراء وريوان . ههههه انتي حره. ونامو 
رحمه دموعها اتجمعت في عينيها بحزن لان رعد مبيردش علي مسجاتها ولا مكلماتها ليه .. 
رحمه وهي كتبت ماسج بعد ما يأسة...تصبح علي خير يا رعدي ..... وفصلت الفون ونامت ودموعها بتنزل بحزن فتحت الفون تاني لقت ان رعد شاف رسايلها ومردش عليها برضو رمت الفون بعصبية علي المخده ودخلت في حضن زهراء ونامت وهو حضنين بعض 
 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
بقلم رحمه أشرف 

رواية غرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت 34 ❤️
في مستشفى الجارحي. كان مراد في العمليات 
خرج الدكتور ومروان جرا عليه .. ها يا دكتور حصله ايه 
الدكتور بابتسامه .. الحمد الله مفيش اي جروح داخليه . هو بس كسر في الدراع والحمد الله اتعاملنا مع الموقف.  وهو بخير.  متقلقش يا بش مهندس
مروان بارتياح ..شكرا جدا يا دكتور... يقدر يخرج أمته 
الدكتور .. كمان ساعه كده أن شاء الله 
مروان .. تمام يا دكتور 
بعد مده دخل مروان لمراد الي كان قاعد علي السرير بقلت حيله 
مروان بابتسامه.. مالك يا جيمس بوند .. ما كنت من ساعه . طايح في الكل ومش همك 
مراد بصله بندم وحزن...مروان انا اسف مكنش قصدي والله اعلي صوتي عليك ... بس كنت متعصب 
مروان بابتسامه بحنان . خلاص يا مراد ولا يهمك... مهما كان برضو .. انت اخويا الصغير.  
مراد بصله بعيون قطط.. جوزوني ريوان.  ابوس ايدك 
مروان ضربه علي قفاه وهو بيضحك .. هههههههه انت في ايه ولا في ايه .. وبعدين هتتجوز ازاي وانت متخرشم كده . 
مراد بحزن . والله ما قربت من بنت بعد ما قبلت ريوان .... ريوان غيرتني .. مع انها معملتش حاجه... كنت ببعد عن البنات بعد ما قبلتها ... ساعدني ارجوك. ... قالت إنها هتقدم استقالتها بكره .. وانا مش عارف اعمل ايه 
مروان بابتسامه. فاجئها 
مراد ابتسم بفرح. اخويا.  حبيبي تعالي قرب هات حضن .. 
مروان راح حضن اخوه .. وانا كمان اسف اني مدية ايدي عليك ... 
مراد ابتسم .. طيب يلا علشان نمشي. زمان نهي .. قلقانه علينا 
مروان بابتسامه.. يلا بينا 
ركب مروان ومراد عربيه مروان .. واتجهو للبيت 
نهي بخضه ..مراد .مالك يا حبيبي 
مراد بابتسامه . كويس يا روحي. متخفيش .. انا كويس والله 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في الصباح الباكر الساعه 6 ..عند رعد 
في فرع من فروع شركة الجارحي 
معتصم بنوم.. يابني هموت و أنام منك لله ..ده وقت نصحي فيه . دي العمال لسه مجوش 
رعد يجديه.. ركذ في الشغل يا معتصم ... بدل ما اقولك مش هنمشي غير لم نخلص الملفات دي كلها 
معتصم بخضه..ايه خلاص يا بوص..مركذ اهو .. ..
رعد ومعتصم فضلوا يشتغلوا لوقت طويل .. 
معتصم بارتياح.  واخيرااااااااا. .ايه ياخي كل ده ... 
رعد بجديه ..انا بقول منمشيش غير لم نخلص الملفات دي كلها .
معتصم بترجي .لا ابوس ايدك . انا لسه قدامي حفله طويله عريضه .. 
رعد بصله وضحك..طيب يلا .. بينا .بقا .. 
معتصم باستغراب. علي فين 
رعد بابتسامه..ايه مش هنجيب لبس جديد ولا ايه .دي مراتك ممكن تخلينا نقضي الحفله في مستشفى 
معتصم بضحك... هههههه اه والله .. يلا بينا ..دانا امبارح .. لبست هدومي بتاعت الصبح ... عملتها حكايه وروايه 
رعد ضحك .هههههه طيب يلا بينا .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في مصر عند رحمه
رحمه صحيت علي صوت رنين التلفون 
رحمه بنوم .. الو 
بضحك... لسه نايمه... دي الساعه 9 ياحبيبتي 
رحمه بصت في التلفون بصدمه وبعدين ضحكت .فارس ..وحشتني يا فرفر . اوي 
فارس بضحك..والله يا قلبي انتي الي وحشاني موت والله يا مجنونه 
رحمه بابتسامه ..والله وانت اكتر يا حب .... مش هتنزل قريب بقا ولا ايه 
فارس بضحك .لسه بدري يا عيوني... انا قلت اكلمك اصلك وحشاني اوي قوليلي بقا كبرتي ولا لسه اوزعه زي ما انتي 
رحمه ضحكت.. فرفر انت مسافر وانا عندي 10 سنين.  انا دلوقتي 18 سنه .. بس لسه اوزعه .. 
فارس ..هههههه مجنونه ... المهم زهراء. و ريوان أخبارهم ايه . 
رحمه بابتسامه.. كويسين اوي ..بيسلمو عليك بس هم نايمين دلوقتي . 
فارس ..تمام يا حب. هرن عليكي بعدين .. علشان مشغول دلوقتي اشطا
رحمه بابتسامه.. حبيبي.سلام يا قمر 
فارس ضحك.  باي . وفصل 
رحمه وهي تنظر للهاتف. هو فيه خال بالجمال ده .  هيييح . 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في مكان تاني في حديقه عامه 
ريتاج ببرود وهي تمد أيدها بكيس فيه جاكت بتاع اسامه.  شكرا . اتفضل الجاكت بتاع حضرتك .  
اسامه بابتسامه واستفزاز.. مكنش مهم انك تجبيه كده كده مش هينلبس تاني 
ريتاج بصت له بعدم فهم 
اسامه باستفزاز .. مبحبش حد يلبس هدومي و البسه وراه .. فا ممكن تحتفظي بيه 
ريتاج بعصبية.. لا شكرا ل حضرتك مش محتاجه حاجه منك.. اتفضل... الجاكت اهو... وياريت مشفكش تاني .. وجت علشان تمشي وقفها صوت اسامه.  
قريب اوي هنتقابل.. بس انا رايح مهمه شغل ... وبعدين هتشوفيني كتير. علي فكره. واخد الجاكت ومشي .. أم ريتاج بصت لأثره بغيظ وبعدين رجعت للبيت 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
أم في شركة الالفي 
شمس بابتسامه.. صباح الخير علي الست الي مش بتسأل 
ريوان بابتسامه حنون .. معلش يا حبيبتي .. كنت مشغوله اوي اسفه 
شمس بابتسامه.  ولا يهمك يا قلبي. المهم انتي كويسه 
ريوان بنفس الحنان . ايوه يا قلبي وانتي.  المهم انتي.  
شمس بابتسامه وارتياح .. تمام الحمد لله اوي .  المهم مستر مراد مستنيكي في المكتب 
ريوان بابتسامه. اشطا هروح اشوفه عايز ايه .  وراجعه 
شمس.  اشطا وانا كده كده ورايا شغل .. هروح اخلصه علي ما تيجي 
ريوان بابتسامه. تمام ...ومشيت متجهه لمكتب مراد وقفت قدام الباب واخدت نفس عميق ..ودقت الباب
مراد ابتسم ... اتفضل .. 
دخلت ريوان واستغربت أن الانوار انطفأت فجأة فقالت وهي تحاول توصل لمفتاح الكهرباء... بش مهندس مراد. .. حضرتك موجود.   ولاكن فجأة الباب انقفل بإحكام ريوان انخضت وبصت وراها لقت مراد   واقف وهو مبتسم وكمان مشغل فلاش 
ريوان بتوتر.  بش مهندس.. هو هو النور ماله 
مراد حط ايده علي مفتاح الكهربه وينير المكتب لتنصدم ريوان من شكل المكتب فهو مزين باحلا الزينه والورد الابيض الجميل .. 
مراد بيبصلها بابتسامه وهو يمسك يدها بيده السليمه .. ريوان انا اسف.  علي كل حاجه حصلت ... ريوان انا بحبك 
ريوان بكسوف وتوتر.  احم. هو هو ماله دراعك 
مراد بابتسامه ..حادث صغير كده 
ريوان بخضه. ايه .  أمته 
مراد بابتسامه خبيثه.  خايفه عليا 
ريوان بكسوف ووجه احمر .. واخاف عليك ليه. وبعدين . اتفضل دي استقالتي 
مراد بندم وحب .. ريوان .. اديني فرصه تانيه .. علشان خاطري.  أنا والله ما كان قصدي اجرحك ..بعدين رقع علي رجل واحده ومسك ايد ريوان .. ريوان انا بحبك .. سامحيني ... انا اسف ..
ريوان بدموع . عمرك ما هتتغير يا مراد .... لم دخلت عليك وكنت مع السكرتيره .. مراد لو حصل وسامحتك وارتبطنا .. ورجعت تمشي مع بنات وتكلمهم وتقابلهم . لا انا ولا قلبي هنستحمل 
مراد باس أيدها . عمرها ما تحصل يا قلب مراد ..عمري ..مراد ..من بعد ما انتي بقيتي في حياته مبقاش شايف غيرك انتي وبس.  .. صدقيني مقربتش منها ... هي الي قربت مني.  وكنت هبعدها بس في الوقت ده انتي دخلتي ..ومعاكي مروان .  انا اسف .. متسبنيش 
ريوان بكسوف . طيب قوم 
مراد بصلها بحب . قولي انك مسمحاني 
ريوان بكسوف وعصبيه. قوم يا مراد 
مراد بابتسامه. قوليها 
ريوان بقلت حيله. تمام قوم بقا مسمحاك 
مراد بابتسامه وضحك. . وقولي انا ريوان طارق مش هحب ولا  هتجوز  غير مراد سالم ... وريوان لمراد ومراد وريوان 
ريوان بكسوف.  مراد بقا قوم وبطل طفوله 
مراد ضحك وقام وقف قصادها ..وبصلها بحب.. بحبك يا ريوان بحبك اوي 
ريوان بتحزير ..متقربش لواحده تايه غيري فاهم .. ووالله يا مراد لو جرحت قلبي في يوم من الايام.  مش هسامحك خالص . 
مراد بحب وهو ينظر إلي عيناها . عمري ما اجرحك .. لاني بحبك بحبككككككككك اوي 
ريوان بابتسامه خجل .. وانا بحبك 
مراد بصدمه .قلتي ايه  .. قوليها تاني 
ريوان بكسوف. خلاص بقا يا مراد ... 
مراد بابتسامه حب ..هي بقت فيها مراد وغيره 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
أم عند رعد ومعتصم .. 
رعد كان لابس بدله سوداء  وقميص أبيض .. كان يقف أمام المرأة يتعطر 
معتصم بابتسامه. مش ناوي تكلمها 
رعد بصله بعدم فهم.. مين 
معتصم بابتسامه و غمزه.رحمه  
رعد بابتسامه حب .. انا اديت لأمها كلمه اني مش هكلمها..... وانا مبرجعش في كلامي .. بس وحشاني اوي اوي... وحشني صوتها اوي 
معتصم بتهوين.. بكره تبقا في بيتك. يلا يلا دي لولي ممكن تعمل مني انا وانت زعافه للسقف 
رعد بضحك.. احلا حاجه عجباني فيك انك مالي مركزك 
معتصم بضحك ...اوي اوي يابني دانا وحش 
رعد بابتسامه..طيب يلا يا وحش... اتأخرنا.   
معتصم ..وراك يا بوص .. 
ركب رعد عربيته ومعتصم عربيته واتجهو لمكان الحفله 
في بيت معتصم .
مرات معتصم .واسمها الاء .. يابنتي انتي مزهقتيش دانا زهقتلك
احلام بغضب .بحبه يا ختي بحبه . اعمل ايه يعني 
الاء بابتسامه .. بقالك 5 سنين بتحاولي معاه وهو ولا معبرك .. يابنتي. معندكيش من الاحمر 
احلام بتوهان .. الحب عمره ما كان فيه كرامه ... بحبه اوي يا الاء. اعمل ايه يعني أنه مش شايفني
الاء بجديه ..انتي عارفه كويس أن رعد مبيحبكيش .. ليه بتعشمي نفسك . 
احلام بغيظ..في حاجه اسمها تفاؤل يا فقر .. 
قطع كلامهم صوت معتصم . مراتي انا فقر .. ولا عال... 
الاء حضنت معتصم .. حبيبي يا عصومي 
معتصم بضحك..طيب بعد عصومي دي .. فأنا موافق علي كلام احلام 
الاء بعصبية . معتصم 
معتصم بابتسامه حب . نعم يا قلب معتصم ..
الاء بحب كبير ....بحبك يا صومي 
معتصم بعشق وهو ينظر لعيونها .. وانا بحبك اكتر يا لولي 
رعد بجديه... استاذ قيس انت أنجز .  الناس واقفه ..راعي اني بعيد عن حبيبتي ..
الاء بصدمه. رعد .انت بتحب .. رعد بيحب 
رعد ضحك. علقتي ولا ايه 
الاء بفرح. بجد بتحب.  مين وفين وليه وازاى وأمته 
رعد بابتسامه..حيلك حيلك قلبتي كلك معتصم ليه . 
الاء بتظمر طفولي..قول بقا بطل تلعب في اعصابي ..
رعد بابتسامه وعيونه بتلمع .. أمته من شهرين قبلتها ..ازاي معرفش ازاي بس خطفتني كده . من نفسي .. وفين اول مره قابلتها كان في كافيتريا مين.  فا هي اسمها رحمه ..وعندها 18 سنه 
الاء بدموع .. واخيرا ..هجيب لبس جديد لفرحك... اعمل فرح في اسرع وقت علشان في فستان أوف وايت هموت عليه بتاع سهره ومفيش مناسبات جيه .. وفرحك ده جه في وقته 
رعد ومعتصم .ههههههههه ...امال البس الي لابساه ده مش جديد 
الاء بابتسامه. ما انتو عرفين اني بحب اشتري لبس .. جديد كل فتره وفتره 
معتصم بابتسامه... حبيتي 
الاء بتظمر طفولي.. خلاص كل ساعه وكل دقيقه وكل ثانيه . ارتحت كده 
معتصم بابتسامه.  مفلساني بس بحبك 
الاء بحب..انا بحبك اكتر . 
كانت احلام تقف بعيد وهي تنظر لرعد بنظرات حب وعشق .. له 
بعد اكتر من ساعه 
قربت احلام من رعد . ممكن نرقص سوا
رعد يصبها بوجه خالي من المشاعر.. 
احلام بهدوء ... ترقص معايا.. اعتبرها اخر مره هتشوفني .. ممكن
رعد وافق مسك ايد احلام وطلع وفضل يرقص معاها سلو.  ومعاه معتصم والاء ..
احلام بتبص لرعد ..عرفت انك بتحب.. وهتتجوز قريب 
رعد بصلها وهز رأسه بايوه 
احلام بابتسامه منكسره.. الف مبروك.. 
رعد . الله يبارك فيكي عقبالك .. 
بعد انتهاء الحفله خرج رعد بتربيته متجه للبيت
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
أم عند رحمه كانت تتصفح الاخبار ووجدت موضوع جديد منشور من تلت ساعة وكان فيديو لرعد وهو بيرقص مع احلام .. ومكتوب فوق الفيديو .. 
فيديو رومانسي لرجل الأعمال البش مهندس رعد الجارحي .مع حبيبته احلام خليفه .... اتسعت عيون رحمه بصدمه وعادت الفيديو كذا مره لعلها تتأكد أنه ليس رعد ليس حبيبها .. 
سقطت دموعها بالم 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

بقلم رحمه أشرف 

غرام الرعد
  1. الفصل ال 35 من هنا 

تعليقات

التنقل السريع