رواية غرام الرعد الفصل السابع والثامن والتاسع بقلم رحمه اشرف "ريري"
لبارت السابع. ...💜
مروان . انتي بتعملي ايه في وقت زي ده بره
زهراء بعصبيه . وانت مالك.انت
مروان . ايوه صح. انا اسف. عن ازنكو
ومشي
ريتاج بعصبية وصوت واطي..انتي متخلفه. ايه الي قلتيه ده. ...
زهراء بندم . مش عارفه والله .بس كنت متعصبه منك.... انا خبصت مش كده
ريتاج . .اوي كمان
زهراء. طيب انا هروح اعتزر وانتي روحي دوري علي رحمه
ريتاج. تمام انا هروح أوري الناس الي هناك دي صوره رحمه ممكن يكونو شافوها
زهراء ..ماشي ..ومشيت تشوف مروان فين
عند مروان . كان ماشي بيفكر في زهراء وقد ايه هي جميله جدا.....وفي انها خطفته من اول يوم شافها ..فيه .يااااه قد ايه هي رقيقه. اوي ..
زهراء من الخلف . لو سمحت يا استاذ..يا بش مهندس
مروان بص وراه.. ايوه في حاجه يا انسه
زهراء بخجل . أنا.... انا. بجد اسفه علي الكلام الي قلته. بس مش عارفه طلع مني ازاي. انا والله مش وحشه. انا بس متوتره علشان مش لاقيه اختي.
مروان بابتسامه. بس بس اهدي خلاص مفيش مشكله.
زهراء بابتسامه خطفت قلب مروان. يعني حضرتك مش زعلان
مروان هز رأسه بلا ...
زهراء بابتسامه. شكرا جدا والله. انا اسمي زهراء .
مروان مد أيده ليها .. وانا البش مهندس مروان الالفي
زهراء سلمت عليه. بحد حضرتك البش مهندس مروان
مروان بابتسامه. ايوه انا.
زهراء بابتسامه . ماشي.. اتشرفت بمعرفتك.
مع العلم أن مروان كان لسه ماسك اديها ..
زهراء بخجل ..ممكن لو سمحت تسيب ايدي
مروان ساب اديها . انا بجد اسف
زهراء بخجل وابتسامه. يلا انا لازم امشي. عن ازنك
مروان بابتسامه..ماشي..خلي بالك من نفسك. وانتي ماشيه ..
زهراء بابتسامه . حاضر. ومشيت وهي بتبص وراها علي مروان وهي مبتسمه
ريتاج. هاي يا جوليت. سرحانه في ايه ...
زهراء . مش في حاجه .يلا يلا
ريتاج وهي تغمزلها.ايه الحكايه فطميني
زهراء بعصبية. هيكون في ايه يا ريتاج. مفيش حاجه ..انا مش هسمح لحد يقرب مني تاني واحس بنفس الوجع تاني
ريتاج وهي تحضنها. اهدي يا قلبي بس انا مش قصدي حاجه
زهراء بدموع. انا عايزه رحمه.
ريتاج بحزن. هترجع انا واثقه أنها هترحع
بعدين مشيو روحو
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
تاني يوم ..
رعد صحي من النوم لقا رحمه نايمه راح غطاها حلو ودخل الحمام غير لبسه وخرج وخرج لقاها بصه في السقف وهي بتعيط فراح لعندها ..مالك يا رحمه
رحمه بدموع.....دي اول مره ابعد عن امي واختي. وقت طويل كده......
رعد بص الاتجاه التاني مش عارف يعمل ايه. بعدين بصلها..طيب.يا رحمه ...الي انتي عايزاه ... هسيبك تمشي..بس
رحمه قامت قعدت ...بس ايه
رعد رفع أيده. يومين بس وهتمشي
رحمه بحزن. لسه يومين. .... بس وعد
رعد بصلها..وعد
رحمه مسكت أيده وشبكات صوبعها الصغير في صباع رعد..وقالت بابتسامه . وعد
رعد بصلها بحب بين في عنيه الرمادي الي رحمه بتهرب منها لأنها بتحس أن قلبها بيدق بعنف
رعد مسك اديها وباسها ..وبصلها لقاها مكسوفه اوي. مش عايز اشوف دموعك تاني.
رحمه بصت في اتجاه التاني بعدين قلت وهي بتحاول تداري كسوفها . وبعدين يا استاذ يا محترم. انت ازاي تعمل كده .... انت قليل الادب
رعد بابتسامه ابتسامه عريضه ..انا رايح الشركه. خليكي مؤدبه ...وبلاش جنان.. وبصلها. ومتحوليس تهربي. والله لو عرفت انك حاولتي تهربي. ..... ساعتها مش هخليكي تشوفي الشارع تاني
رحمه. وهي تقف علي السرير. بعيداً عن اني انا اصلا مؤدبه وكيووت ومش مجنونه. حاضر مش ههرب.
رعد بابتسامه ..كده شاطره ...يلا سلام ...وجه يخرج
رحمه. رعد رعد استني بس.
رعد وقف وبصلها. نعم
رحمه جابت حاجه عاليه شويه ووقفت عليها وحطت اديها علي رأس رعد وقالت ..استودعك الله الذي لا تضيع ودائعه
رعد بابتسامه ..في امان الله
رحمه بابتسامه يلا روح الشغل
رعد ....يلا السلام عليكم
رحمه وهي بتلوح بايديها 👋 بابتسامه. سلام ...
رعد مشي وهو مبسوطه اوي اول مره يخرج من البيت وحد يعمل معاه كده
رحمه لبست هدوم كان جيبهالها رعد ونزلت تحت ..
سميحه بابتسامه. صباح العسل يا ست البنات
رحمه وهي تبوس خدها. صباح السكر . بتعملي ايه
سميحه. مفيش..يا ست البنات بعمل اكل علشان الحراس والخدامات
رحمه .. بجد يعني انتي بتطبخي للحراس
سميحه ايوه يا بنتي. وده قرار من البش مهندس رعد ..لأنهم بيقفو في الشمس كتير. وبيتعبو
رحمه بابتسامه. طيب تحبي اساعدك ..في حاجه
سميحه. ميصحش يا ست البنات
رحمه. ده يصح ونص..بصي هنعمل اكل واحكيلي عن رعد شويه
سميحه . عايزه تعرفي ايه
رحمه وهي تشاور علي البصل. اقطع ده .
سميحه. لا علشان عيونك بس
رحمه. لا انا هقطعه. وطلعت علي الرخامه ومسكت السكين وفصلت تقطع بصل. قوليلي بقا يا دادا. رعد متجوزش ليه لحد دلوقتي
سميحه .والله يا بنتي مش عارفه. بس هو مش بيفكر في حاجه زي دي...
رحمه بابتسامه. وهو ليه في البنات وكده
سميحه بعدم فهم.. يعني ايه
رحمه بضحك .ههه ركذي معايا يا دادا .يعني بتاع بنات وبيسهر بره مثلا
سميحه بابتسامه . اااااه لا لا خالص. انا بشتغل هنا من و رعد عنده 19 سنه. ولا مره شفته مع واحده. دي اخر حاجه هو بفكر فيها
رحمه بابتسامه . ريحتيني.وبعدين من غير ما تاخد بالها جرحت نفسها. عاااأااااا
سميحه بطربه..انتي كويسه يابنتي
رحمه وهي تحط لديها تحت الميه..ايوه ايوه كويسه بس جرح صغير
سميحه. قلتلك يا بنتي بلاش. تعالي نشوف الجروح.
سميحه عقمتها الجروح. ولفته بشاش ....ارتاحي انتي يا بنتي
رحمه. لا مفيش مشكله يا حبيبتي انا كويسه والله.
سميحه. بس يا بنتي
رحمه بضحك. في ايه يا سموحه بقا قلبك رهيف ليه كده.
سميحه . ههههههه.ربنا يفرح قلبك علي طول يا بنتي
رحمه. طيب تعالي نعمل اكل....علشان عايزه ابعت لرعد اكل علي الشركه
سميحه . مش هينفع يا حبيبتي. البش مهندس مش بيحب الحركات دي
رحمه تعالي بس نجرب.
💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في شركة الجارحي
رعد قاعد في المكتب الباب دق. ادخل
مروان بابتسامه. حبيبي فاضي
رعد بصله بعصبية. بلاش كلمه دي بتعصبني
مروان. ههههههه خلاص خلاص
رعد بصله ...انت مش في الشركه بتاعتك ليه يا بني ادم ..
مروان بابتسامه ..معنديش حاجه مهمه فقلت اجيلك .اقضي اليوم سوا
رعد . بعيدا عن اني مش فاضيلك..ايه سر الفرحه الي في وشك دي
مروان قعد فوق المكتب قصاد رعد ...اقولك
رعد وهو يشاور علي الكرسي. اظن أن البتاع ده معمول للقعود عليه مش علي المكتب
مروان. هههههههههه اهدي بقا خليني اقولك علي حاجه
رعد بانتباه. اتكلم يا خويا
مروان بابتسامه. صاحبك وقع في الحب ومش عارف انام
رعد بابتسامه ودي مين بقا الي مخلياك مش عارف تنام دي
مروان بابتسامه . اخت رحمه زهراء
رعد . انت مجنون يا ابني. وتعرفها منين دي
مروان باستغراب. مجنون ايه يا ابني...وبعدين والله ما بيكون في بالي أشوفها ....القدر هو الي بيحطها قدامي.
رعد بابتسامه. طيب ربنا يسعدك
الباب دق
رعد ادخل ..وانت يالا اقعد زي الناس .
مروان. الله.
دخلت سلوي وهي سكرتيرة رعد .بمياعه. بش مهندس..رعد. البوكس ده ..جات لحضرتك..من شويه
رعد.بجديه .... حطيها واخرجي
سلوي بمياعه وهي بتمشي بطريقه مغريبه ..علشان تلفت نظر رعد. ومروان ماسك ضحكته بالعافيه
رعد بعصبية. ما تنجزي يا سلوي..
سلوي بخوف. حاضر. حطت البوكس وخرجت...
مروان. ههههههههههههه.... والله انتي واحد مش وش نعمه.
رعد . واالهي
مروان بضحك وهو يقلد صوت سلوي ..بش مهندس رعد ..الطلب ده جي لحضرتك ..
رعد . والله انت فايق و رايق
مروان . طيب ما تفتح البوكس. يا ابني
رعد مش مهتم. سيبك.بعدين
مروان شاف الكارت الي عليه. ده من رحمه
رعد بصله بصدمه. مين
مروان.هههههههه رحمه. استني. طلعت من غير ما تفطر..فحضرتلك ده. ياريت تاكل....ههههههههههههه والله رحمه دي بتفهم. وعسل ..بس يا عيني وقعت تحت ايد الي مش بيرحم
رعد وهو ياخد منه الكارت. هات كده. ويلا اطلع بره
مروان بضحك..طيب مش هتاكلني معاك يا بخيل
رعد وهو يزقه..ماشي يا سيدي انا بخيل يلا امشي ..
مروان بغمزه. ماشي يا رعدي. ومشي
رعد قفل الباب وقعد علي المكتب وفتح البوكس لقا فيه علبه طعام وجواب كمان
بالهنا والشفا...... ورسمه وش مكسوف كده. رعد ضحك وبعدين فتح العلبه لقا فيها اكل..مسك تلفونه ورن علي سلوي ...متدخليش حد. تاني .. وفصل معاها وفضل ياكل وهو مستمتع وهو اول مره ياكل اكل باللذاذه دي .
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في بيت رحمه
الام . ايوه يا حبيبي. عامل ايه
طارق وهو ابو رحمه وزهراء. ..الحمد الله يا حبيبتي انتي عامله ايه والبنات عملين ايه. ورحمه اكيد مجنناكي
الام مسكه دموعها. اكيد ..يا خويا . هي اصلا مجنونه رسمي
طارق. في ايه يا حبيبتي في حاجه حصلت مع البنات
سوسو . لا يا خويا الاتنين بخير الحمد لله.
طارق ..طيب اديني اكلمهم..
سوسو بتوتر. ها. اص. اصل. هم...هم...اه اه في المدرسه
طارق بشك. مالك يا حبيبتي. في حاجه حصلت. رحمه كويسه. زهراء. ..اوعي يكون حصولهم حاجه وانتي مخبيه عليا
سوسو . هخبي عليك ايه يا حبيبي بس .انا لازم اقفل علشان حاطه الاكل علي النار ...سلا السلام عليكم
طارق. ماشي. وعليكم السلام..وقفل
سوسو بدموع. انا اسفه
زهراء. ليه كدبتي علي بابا
سوسو بدموع. مش هقدر استحمل وهو بيقولي أنها ضاعت بسببي. لان انا الي طلبت أننا ننزل مصر. وقلتله اني هاخد بالي منكم....ومش هقدر استحمل هو بيقولي اني السبب
زهراء وهي تحضن امها. طيب يا ماما خلاص. اهدي. أن شاءالله هترجع
سوسو بدموع .هي راحت فين. دي واحشتني اوي
زهراء بدموع. هترجع. قلبي بيقول أنها بخير.
💜💜💜💜💜💜💜💜💜
عد اليوم وجه اليل
في بيت الجارحي
رعد جه من الشغل ..دادا..يا دادا
سميحه. ايوه يا ابني.. الحمد لله على السلامه...
رعد بابتسامه. الله يسلمك . امال فين رحمه
سميحه بخوف وتوتر. هي ..هي. فوق
رعد . في ايه يا دادا حصل حاجه
سميحه. الصراحه رحمه وهي بتعمل اكل اديها انجرحت
رعد انخض عليها. وهي فين
سميحه. فوق يا ابني ..
رعد طلع علي فوق وقلبه بيدق بعنف
وخبط علي الباب. رحمه
رحمه وهي قاعده علي السرير وبتكتب ..ادخل
رعد دخل وجرا عليها. رحمه انتي كويسه.
رحمه بابتسامه. انا كويسه
رعد مسك ايديها..من ايه ده
رحمه بابتسامه. والله كويسه. متخفش. وده جرح صغير.
رعد خدها في حضنه .الحمد لله انك كويسه .... كنت خايف عليكي اوي.
رحمه وهي في حضن رعد استغلت خوفه عليها . رعد انت ليه مش عيزني امشي وكمان خايف عليا ليه
رعد بصلها بحب كبير وهو ينظر إلي عينيها العسليه الجميله . علشان بحبك يا رحمه
رحمه انصدمت
💜💜💜💜💜💜💜💜💜
بقلم رحمه اشرف
غرام الرعد
متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
رايكم يهمني اوي ✨
ده اخر بارت هنزله لو ملقتش تفاعل تمام 🙃
البارت الثامن
رحمه مصدومه من الي قاله رعد
رعد وهو يهمس بنبره كلها حب وعشق ليها. بحبك يا رحمه ..ومن اول مره شوفتك فيها وانتي اخدتي عقلي. معاكي. كنت بنام وأقوم افكر فيكي انتي. وبس ..رحمه تقبلي تبقي حبيبتي و شريكة حياتي ... بعدين مسك ايد رحمه وحطها علي صدره مكان قلبه. حاسه بنبض قلبي. بيعلا لم بتكوني انتي قريبه منه كانه عايز يطلع من مكانه
رحمه مصدومه وبصت لرعد..ب بس
رعد رفع صابعه السبابه وحطه علي بقه وبعيد حطه علي بق رحمه. هشششش...عارف انتي هتقولي ايه.... وبعدين حط ايده علي خدها. . خطفتك وجبتك هنا. علشان كنت عايز اثبت لنفسي اني مفيش طفله زيك تقدر توقع رعد الجارحي
رحمه بتظمر..انا مش طفله
رعد ابتسم علي تظمرها ..انتي طفلتي.
رحمه . بس انا لسه موفقتش علي حبك ليا
رعد وهو يبوس خدها . مش مهم ... المهم أمضي هنا
رحمه بعيدنا عن انك قليل الادب اوي. ....ويا محترم احترم نفسك....امضي علي ايه
رعد بابتسامه.. ورقة جوازنا
رحمه بصتله بصدمه ...اييه
رعد بصلها..عايزه ترجعي لمامتك واختك يبق لازم تمضي هنا
رحمه بس انا لسه قاصر علي فكره يعني الورقه دي مش هتنفع
رعد بابتسامه. مش مهم المهم أنك تكوني علي اسمي..مدام رحمه رعد ادهم الجارحي...ومش عايز منك رد دلوقتي. في عيد ميلادك ال18 هسمع ردك .
رحمه بعصبية. استني بس. انا اصلا مش موافقه ..ولا هوافق
رعد بتهديد مصتنع..بمكالمه واحده اقدر ارجعك وبمكالمه واحده اقدر .اجيب زهراء تزور المخزن
رحمه خافت جدا علي زهراء ..خلاص خلاص...هات ..وفعلا مضت علي قسمت الجواز. ورعد مضي بعدها...
رحمه بدموع . ليه بتعمل كده
رعد هو يمسح دموعها.علشان لم تمشي من هنا. اضمن انك مش هتكوني لحد غيري..واكون مطمن عليكي ...اهدي علشان خاطري.
رحمه بدموع. انت وحش. وشرير اوي.........
رعد بصلها وقرب منها وقال بهمس. وحش علشان بحبك .شرير علشان عايزك تكوني ليا ..وبعدين سكت شويه ورحمه اتكلمت بهدوء. ممكن تبعد عني.
رعد بصلها وبعدين بعد....بعدت بس أهدي انتي كويسه
رحمه بهدوء والدموع في عينيها ..ممكن تسبني لوحدي. عايزه اقعد لوحدي
رعد بصلها بحزن وبعدين قام بأس جبينها ..الي حصل في المخزن كله انسيه. وانا من انهرضه مش هعمل حاجه تزعلك..وبلاش بدموع علشان خاطري. بتقتل في قلبي دموعك دي. ومسح دموعها ...بايده. بعدين سابها وخرج
رحمه عيطت جامد وخبت وشها هي المخده. يا رب. ليه كده. هو انا عملت ايه لكل ده. انخطف وابعد عن عيلتي وكمان اجوز الشرير ده. رحمه قامت تغتسل علشان تصلي ركعتين لله وتدعي أنها ترجع لبيتها ..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
عند مروان
مروان قاعد بيفكر في زهراء. وقد ايه هي جميله ورقيقه.
انتبه لصوت تلفونه وكان رعد.
رعد خمس.. دقائق وتكون عندي..
مروان. في حد يكلم حد كده. تمام جي. .
وراح لبس. وخرج ..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
رحمه خلصت صلاتها وخرجت نزلت لتحت وهي طالعه الجنينه خبطت في واحد. انا اسفه
الشخص بابتسامه. ولا يهمك يا قمر..... انتي مين ...اخت رعد اول مره اعرف ان رعد عنده اخت صغيره
رحمه بهدوء. لا حضرتك انا مش اخت البش مهندس رعد
الشخص بصلها بصه مش كويسه. مش أخته يبق مين. والله اول مره اعرف ان رعد عنده مزاج حلو كده .دانتي تتاكلي اكل
رحمه بصوت عالي. ما تحترم نفسك. انا سكت بس علشان انت قد بابا. بس مش هسكتلك اكتر من كده. ...
الشخص بزعيق. عليه. في ايه يا قطه..... يعني هو رعد اه وانا لا. ما انا هدفعلك...اكتر منه
رعد خرج علي صوت الزعيق. لقا رحمه بتضرب الشخص بالقلم. انت واحد مش محترم. وقليل الادب...
الشخص كان هيرفع أيده عليها لولا رعد مسك أيده.وبحركه واحده كسرها
وكان داخل مروان لقا رعد ماسك ايد حامد وبيضغط عليها وحامد بيتالم ورحمه بتعيط ورا رعد وماسكه في التيشيرت بتاعه
رعد بعصبية... ايه الي جابك يا ابن المنياوي
مروان فك حامد من ايد رعد ..رعد رعد اهدي في ايه بس
مروان ..اهدي يا رعد ووجه كلامه لحامد .ايه الي جابك
حامد وهو يمثل القوه. جي اقولك كلمه واحده. بس. ماتفرحش اوي بالصفقه الي اخدتها. دي..ميسيرك هتقع يا ابن الجارحي.
رعد قرب منه بعصبية وكان مروان هيمسكه بس رعد زقه. وقرب لحامد بعصبيه وصوت رعدي....مش رعد الجارحي الي يتهدد في بيته يا حامد ....... وكمل بصوت كفحيح الأفاعي.... اه حبيت اشكرك علي الهديه الي بعته الواد.......انت طول عمرك وانت بتغلط وبعديها. علشان بتغلط فيا وحسابك تقل معايا اوي ... بس تغلط في مراتي. لا دانا افرمك هنا
حامد بصدمه. ايه مراتك .
رعد بعد عنه وهو بيبص لرحمه. مراتي. مدام رحمه رعد الجارحي .
حامد اتغاظ
مروان ..اطلع بره
رعد.. يطلع ايه ..بس. ومسك أيده ولواها وراه ...اعتزر ..يلا
حامد ..ااااااه سيب ايدي
رعد بيضغط علي أيده اكتر....بقولك اعتزر.
حامد وهو يبص لرحمه. انا. انا اسف.
رعد بصعبيه. يا مدام
حامد بخوف. اسف يا مدام
رعد سابه. ..مروان ارمي الحيوان ده بره
مروان. اطلع بره.
وفعلا طلع
رعد قرب لرحمه. انتي كويسه.
رحمه رفعت ايديها تصده وهي بتبكي . ابعد عني ..متقربش مني..... ولو سمحت انا عايزه ارجع لبيتي كفايه اوي الي حصل لحد هنا.
رعد..طيب اهدي....وهعملك الي انتي عايزاه.
رحمه وهي تمسح دموعها. وبتتكلم بعصبية . متقوليش اهدي. انت عارف هو قالي ايه. جرح كرامتي..وجرح أنوثتي.....
بصته ليا بس من غير ما يتكلم كانت بيبصلي وانا كاني واحده البش مهندس رعد الجارحي..شاقطها من.الش .... ولم تكمل كلامها لولا رعد الي حط ايده علي خصرها وبقها وقربها منه. وقال بهمس. هشششش.متقوليش كده. تاني.
مروان سابهم..ومشي للجنينه ..
رعد بحنان وهو يطمنها..انتي مش وحشه. انا الي وحش .عارفه ليه علشان جرحتك..انا اسف. سامحيني يا حبيبتي
رحمه شالت أيده. متقولش حبيبتي. انا مش حبيبتك ... انا قاعده هنا غصب عني...لولا أنك بتهددني بزهراء كان زماني مشيت من زمان....ابعد عني يا بش مهندس. انا لا بحبك ولا عايزه احبك .سيبني امشي..واكيد انت مش بتحبني. ممكن يكون اعجاب. وهيختفي كل ده لم امشي..فسبني..امشي. ابوس ايدك خليني امشي معتش قادره استحمل اكتر من كده .
رعد عيونه كانت مليانه دموع وبتلمع ومحسش بنفسه غير وهو بيقلها ..اطلعي فوق.
رحمه بدموع. بس
رعد بزعيق. مبقررش كلامي تاني بقولك اطلعي فوق..
رحمه جريت لفوق..وهي متوتره وبتاخد نفسها بصعوبه ..
رعد حس أن قلبه بيوجعه .. دخل مروان عليه
مروان. مالك يا رعد
رعد بصله .مجرد اني بفكر ابعد عنها قلبي بيوجعني
مروان وهو يحضنه .. بس هي لازم تمشي يا رعد ما هي مش هتقعد طول حياتها هنا.....خليها تمشي يا رعد.
رعد بضعف عمره ما ظهر قدام حد حتي مروان. مش هقدر
مروان بحزن. طيب .هنعمل ايه ....
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
بقلم رحمه اشرف
رواية غرام الرعد
متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
التاسع ..💜💜
رعد .. انا كتبت كتابي علي رحمه
مروان بصدمه. ايييييييه.
رعد بابتسامه. ههههه ايه اهدي
مروان . وانا معرفش .
رعد. تعالي بس علي المكتب وهنتكلم
مروان بهزار. لا والله مش هتعرف تصالحني
رعد انت مجنون يا بني ادم انت. تعالي
♥️♥️♥️♥️💜💜💜💜♥️♥️♥️♥️
عند رحمه راحت جايبه ملاية السرير وعملتها حبل ودلدلتها من الشباك ونزلت
في نص طريقها لتحت وهي ماسكه في الملايه و بتتكلم بصوت واطي .قال مش هخليكي تشوفي الشارع لو حولتي تهربي. جتك قرف في حلوتك .وربنا ما انا قعدالك فيها. ......ايه يا رحمه مش قعدالك فيها دي هو جوزك وريحه تغضبي عن امك اهدي يا ختي. يا رب استرها معايا ونزلت لتحت بسلام بس بعد عناء. عاقله عن من كان يراها ويسمع ما تقوله
واحد من الحراس. اروح امسكها يا بيه
رعد بابتسامه هادئه ..لا سيبها وخلي الحراس ميمنعهاش
الحارس..تمام يا بش مهندس..ومشي ورعد فضل يبص عليها وهي ماشيه بتحاول تهرب وهو خاطت أيده في جيب بنطلونه بكل شموخ اعتاد عليه ورحمه اتسحبت لبره القصر وهو بتنهج وبصت حواليها هامشي من فين مش عارفه
رحمه بتظمر طفولي .. يا ربي يعني لم اطلع من السجن ده. اكون خلاص مش فاكره الطرق. عوض عليا يا رب. ...يخربيت الزهايمر الي انا فيه .... رحمه مشيت في شارع بس كان مظلم بس اتطرت تمشي.فيه
وشويه وسمعت صوت كلاب قريبه منها وقفت مكانها وهي مرعوبه وبترتعش ..
الكلاب كان صوتها قرب من رحمه ...وهي دموعها نزلت خوف....
....رحمه
رحمه سمعت صوته ايوه هو. صوته خرجها من نوبة الخوف الي كانت فيها. ورجع لقلبها الامان. بصت وراها لقت رعد واقف بكل شموخ
رحمه بصتله بدموع وجريت عليه وحضنته.
رعد محضنهاش لانه كان متعصب علشان مسمعتش كلامه
رحمه بدموع. انا خايفه اوي
رعد طلعها من حضنه ورجع لوره خطوه ...وقال بعصبية ...روحي وقفتي ليه. ....رجعتتتتي.... ليييييه
رحمه بصتله بخوف ودموعها نزلت
رعد بزعيق . اااااامشي
رحمه بدموع.وضعف .. مش عايزه
رعد بصلها باستغراب
رحمه راحت مسكت أيده ..خدني معاك علشان خاطري..انا خايفه هنا
رعد شدها في حضنه. هشششش خلاص اهدي
رحمه حضنتها وهي منهارة جدا
ورجعو للقصر
في غرفت رعد رحمه قاعده علي السرير ورعد كان هيمشي ..لولا رحمه الي وقفته .
رحمه بدموع... سبني امشي. والله انا تعبانه هنا مش عايزه ابقا هنا
رعد بصلها.ونزل.
رحمه قعدت تعيط
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت زهراء .
زهراء قاعده علي السرير وبتعيط علي اختها
ريتاج بعتتلها رساله .القمر عامل ايه
زهراء ..زعلانه
ريتاج .ليه يا قلبي
زهراء ..رحمه بقالها اكتر من اسبوع مش بينه ..
ريتاج..هترجع خلي عند امان شويه
زهراء .ونعم بالله....انتي عامله ايه
ريتاج . كويسه يا عمري..سوسو عامله ايه
زهراء. بقت تايهه اوي يا ريتاج. دي حتي. في ساعات ممكن تسيب البوتجاز مولع. وانا اروح اقفله وراها. وفي سعات يكون التلفزيون شغال وهي تقولي تعالي شغل التلفزيون. نا خايفه عليها اوي يا ريتاج
ريتاج . يا حبيبتي. ...معلش يا روحي خلي بالك منها. وإن شاءالله خير...بقولم يا قلبي هكلم بابا وجيه
زهراء ماشي سلام
ريتاج..سلام
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت الجارحي
رعد بص من ورا الباب لقا رحمه بتصلي وهي بتبكي . .
بعد مده
الخادمه . . انسه رحمه
رحمه . . نعم
الخادمه . . البش مهندس رعد عايز حضرتك تحت
رحمه . . حاضر نازله
الخادمه مشيت
رحمه لبست هدوم واسعه وخرجت . .
المكتب . .
رعد . . ادخل . .
رحمه وهي تدخل . . طلبتي
رعد وهو يقوم من علي المكتب . . ايوه تعالي يا رحمه . .
رحمه دخلت . . نعم
رعد . . نعم . . ما انتي . . بتقولي نعم زي البني ادمين أهو
رحمه . . يووووه خلاص انا غلطانه . . وجت تمشي رعد مسك اديها . . هههههه تعالي خلاص
رحمه بصت علي أيده الي ماسكه اديها . . قلبها دق بعنف كبير . . . حاولت تسحب ايديها بس رعد كان ماسك ايديها جامد . .
رعد . . تعالي اقعدي
رحمه فعلا قعدت ورعد قعد علي الارض
رحمه . انت قاعد كده ليه
رعد بهدوء. سالتيني سأل من يومين...وقلتلك هجاوبك عليه في الوقت المناسب صح
رحمه بتزكر..ايوه حصل
رعد مسك اديها و بصلها وبعدين حط راسه علي رجليها وهو يغمض عنيه
رحمه كانت مستغربه منه أوي. ومتوتره في نفس الوقت
رعد اتكلم ورحمه حست من نبرت صوته أنه مجروح ..
رعد ..وانا عندي 6 سنين. امي وابويا ماتو في نفس اليوم وقدام عيني..... وبعد كده ..دخلت الميتم قضيت في الميتم سنتين لحد ما مروان جه هو كمان الميتم ... اتصاحبني وبقا اكتر من اخويا بقا ابويا واخويا وابني وكل حاجه في حياتي . ولم بقا عندي 18 سنه خرجت من الميتم ومروان كان فضله شهر و يخرج خرجت لقيت كل شركات ابويا واملاكه . . اتخدت من حامد
رحمه وهي تملس علي شعره . . العجوز الي كان هنا انهرضه. .
رعد . هز رأسه بايوه
رحمه وهي تلعب في شعره . . كمل
رعد بعد شهر خرج مروان من الميتم قعدنا في بيت صغير كده . . . و قعدنا شهور نشوف هنرجع كل ده ازاي . . بس بعد تعب كبير عرفت ارجعهم تاني . . . شايفه كل الاملاك دي . . . انا الي عملتها . .
رحمه . . ممكن اسال سأل
رعد بصلها . . ايه
رحمه . . طيب بعد ما رجعت كل ده . . ليه لسه بينكو كلام يعني ليه منحبسش مثلا
رعد ابتسم علي برأتها . . ورفع رأسه من علي رجليها . . . حق ابويا وامي وطفولتي الي راحت . . انا اخدهم بايدي . . . لو اتسجن مش هيطفي النار الي جوايا
رحمه بحزن . . طيب ما انت كده هتدخل نسفك . . في مشاكل وحورات .. وممكن يحاول يقتلك ..مش هو برضو الي باعت الراجل الي كان عايز يقتلك من يومين
رعد . بغمزه . انا ليه حاسس انك خايفه عليا
رحمه بتوتر . انا. لا طبعا
رعد ابتسم علي كسوفها . .وقام قعد علي الكنبه جنبها ..خلاص خلاص
رحمه ممكن اسال سأل كمان
رعد بابتسامه رجع نام علي الكنبه وحط راسه علي رجليها. .متجوزتش. علشان كان في بالي اني عمري في حياتي ما هحب حد...... وكمان انا كنت مش بأمن بحاجه اسمها حب.
رحمه بصتله بصدمه. نعم. انت عرف ميني اني هسال السأل ده
رعد . .ههههههههههههه من توترك وكمان ليا نظره في الي قدامي اعرف هو بيفكر في ايه
رحمه ابتسمت ابتسامه خفيفه . . واتوترت تاني
رعد .. قولي عايزه تقولي ايه تاني
رحمه.يوووووه هو سؤال واحد صغير قد كده
رعد قام قعد جنبها وحصر وجهها. كل مره بتقولي كده
رحمه ابتسم بكسوف.
رعد. بعد أيده علشان ميكسفهاش اكتر من كده.
رحمه ..انت بتقول انك مش بتأمين بالحب. ازاي وانت انبارح قلتلي انك بتحبني
رعد ابتسم ابتسامه عريضه وهو يقرص خدها. انا قلت كنت مش بأمن بيه. كان حاجه فاضيه بالنسبالي ... بس بعد ما ظهرتي انتي كل حاجه اتغيرت.وحبيتك انت اول واخر واحده تدخل قلبي
رحمه انكسفت من كلامه
رعد مسك ايديها وقال بضعف. انا كلمت مروان وقلتله أنه يجيب زهراء بكره تشوفيها. وممكن تمشي معاها. لو حابه انا مش هينفع اضغط عليكي اكتر من كده .
رحمه دموعها كانت بتنزل. علي خدودها شلال .
رعد قرب منها ومسح دموعها . ليه بس كده. دانا قلت هتفرحي بالخبر .
رحمه .. بجد هشوف اختي
رعد هز رأسه بايوه وهو حزين. علي زعلها.
رحمه بحزن شديد..ممكن تاخدني في حضنك
رعد . . يا روحي أنا كلي ليكي واخدها في حضنه. هششششش اهدي يا حبيبتي
رحمه ..ليه عايز تسبني دلوقتي ارجع
رعد وهو يبوس شعرها. علي عيني انك تمشي. وتسبني. بس عايزك تكوني مبسوطه. ... حتي لو ده بعيد عني
رحمه حضنته جامد ...
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بقلم رحمه أشرف
#غرام_الرعد
الفصل العاشر والحادي عشر والثاني عشر من
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضماميمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام
او الانضمام علي جروب الفيس بوك
الانضمام
تعليقات
إرسال تعليق