القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر و السابع عشر والثامن عشر بقلم رحمه اشرف ريري

رواية غرام الرعد

 الفصل السادس عشر و السابع عشر والثامن عشر بقلم رحمه اشرف ريري 

رواية غرام الرعد الفصل السادس عشر و السابع عشر والثامن عشر بقلم رحمه اشرف ريري


البارت 16 🌸

البارت التاسع ❤️❤️

مروان قام من النوم اخد دووش ولبس 

رعد. انت رايح فين 

مروان بابتسامه. لزهراء في المدرسه 

رعد ببرود. لا. اصلا زهراء مش في المدرسه 

مروان بصدمه.. امال فين 

رعد بصله وسكت 

مروان. رعد اتكلم زهراء فين 

رعد.وهو يباكل . زهراء هتسافر لبباها

مروان قعد مكانه من الصدمه 

رعد هو بياكل جزر وفي أيده التانيه ملف ..شوف بقا يا حلتها هتعمل ايه 

مروان بزهق..ياخي بقا أنا مش عارف افكر وواقع في زفت مصيبه وانت ..يا برودك ياخي 

رعد وهو يرمي عليه الجزره..صوتك ميعلاش عليا ..... واتفضل شوف حل الزفت الي عملته.  والله انا كرعد لو مكانها كنت فرغت المسدس فيك 

مروان وهو بياكل جزره بقلت حيله ..يوووه بقا طيب اعمل ايه ...لقيتها.....انا هروح اطلبها من امها ..واهو خير البر  عاجله ......

رعد وهو يخبط علي دماغ مروان ... يا غبي انت ناسي أنها لسه صغيره 

مروان بغمزه .. طيب ونظام رحمه ايه مش صغيره برضو 

رعد بابتسامه .. لا حوارك ..غير ..ههههه

مروان بتظمر .. ياعم انت بتضحك .... فكر يا رعد فكر ابوس ايدك ..

رعد ابتسم .... وانا مالي انا ..... مش انت الي استعجلت .... يبقا تلبس بقا .....  هروح افتح الباب ..... ومشي وهو بيضحك علي صاحبه المجنون 

مروان بتظمر ..منك لله يا قلبي ...انت الي عملت فيا كده 

رعد فتح الباب وانصدم 

رعد باستغراب. رحمه في حاجه 

رحمه بتوتر وكسوف ... لا.... بس انا... جيه لمروان ...هو هنا 

رعد بابتسامه ..اه.. ادخلي ..جوه 

مروان. كان قاعد زعلان على زهراء وبيلعب في كوب الماء الي قدامه 

رحمه وهي تقرب منه. انت هتسيبهاا ...تسافر 

مروان. اخد نفس عميق واتكلم.  مش عارف اعمل ايه 

رعد..بتدخل ... لا متخافيش هو مش هيسيبها.... 

مروان بقلت حيله. هنعمل ايه 

رعد ..انت غبي يلا.... يعني لحد دلوقتي مش عارف ..

مروان بعيون زي القطط .وحيات عيالك يا خي قولي اعمل ايه 

رحمه ضحكت علي الي بيعمله مروان 

رعد بصلها بابتسامه من بعيد بعدين بص لمروان . خلاص انت هتعيط.

مروان ..لو مكان كنت هتعمل ايه 

رعد وهو يضربه علي مأخرت عنقه (قفاه يعني )...انا لو مكانك مكنتش عملت الي عملته يا استاذ يا محترم 

مروان ..علي فكره انت من امبارح وانت بتضرب فيا .... يعني خد بالك 

رعد رفع حاجبه.. والمطلوب. صاحبي وبضربه

مروان بتوسل..وحيات عيالك يا شيخ قولي اعمل ايه 

رعد بابتسامه وهو يغمز لرحمه. لم يجو العيال  الاول 

رحمه في نفسها. يا لهوي علي الكسوف... احم انا هروح اشوف دادا .....ومشت 

مروان بضحك..هههههههههه كان لازم تكسفها

رعد بعصبية وغيره. وانت مركز معاها ليه

مروان ..ياعم لا مركز ولا زفت انا مش ناقص

عد وقت ورحمه ورعد ومروان  قعدين 

رعد .........

مروان هو يحضنه ..يا عم كانت فين الأفكار دي من زمان 

رعد وهو بيزقه. اوع يلا كده .

رحمه بصت في الساعه .وقامت فجأة... انا لازم ارجع البيت ...انا اتاخرت اوي 

رعد ..اهدي 

مروان. خلي بالك منها.. ومتخفيش انا مش هسيبها 

رحمه بابتسامه. حاضر. سلام وخرجت

رعد طلع يوصلها للباب 

رعد. خلي بالك من نفسك 

رحمه. حاضر

رعد قرب لرحمه وحضنها

رحمه وهي لسه حضنه رعد. تعرف ان حضنك بيحسسني بالأمان 

رعد ... بتسم....وبصلها بخبث 

رحمه انكسفت ووجهها احمر جامد سبته  جريت لبره 

رعد بضحك مجنونه

رحمه مشيت ورعد اتجه نحو مروان 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في بيت عند زهراء 

زهراء. يا ماما يا حبيبتي انا عايزه اغير جوو كل الضغوطات عليا فسبيني احضر الشنطه 

الام وهي تطلع الهدوم من الشنطه .... يعني انتي عايزه تسيبيني وتسيبي رحمه 

زهراء وهي تحضنها وتفتكر مروان. يا حبيبت قلبي انا اصلا مش عايزه اسافر بس انا بجد عيزه اغير جوو 

الام بدمووع . خلاص خليكي معانا 

زهراء وهي تبوسها من خدها. خلاص بطلي عياط ان شاء الله في اجازة المدرسه هاجيلك ايه رايك 

الام بقلت حيله .... خلاص ماشي

رحمه دخلت فجأة عليهم 

..خيااااااااانه

الام بضحك .... الازعاج وصل .... علي فكره بقا كنا مرتحين .... منك 

زهراء بابتسامه ... ايوه حصل 

رحمه بردح..الي حصل وصل ياختي .... 

زهراء بابتسامه. تعالي تعالي انتي هتردحي ....... مرحتيش المدرسه

رحمه بخبث. رحت بس طلعت بدري

الام بابتسامه .... خليكم  قعدين على محضر الاكل علشان تكلم 

رحمه بابتسامه .... حاضر

الام مشيت

زهراء وهي تقرب لرحمه. مش عايزه كدب كنتي فين وحصل معاكي حاجه وحشه انا فجأه حسيت اني قلبي وقف

رحمه بضحك.. اهدي انا كنت عند رعد ومروان كان هناك من امبارح

زهراء بصوت شبه عالي. بس مش جبيلي سيرته ولا عايزه اشوفه

رحمه بضحك.. هههههههه طيب اهدي

الام. يلا الاكل جاهز

رحمه و زهراء اكلو

زهراء. يلا علشان متأخر على الطياره

رحمه. يلا تعالي لم اوصلك

زهراء وهي تحضن امها. باي يا ماما هتوحشيني

الام. انتي اكتر خلي بالك من نفسك

زهراء ورحمه خرجو

عند المطار

زهراء. وهي تحضن رحمه. باي يا حبيبتي

رحمه الي كانت واقفه متوتره علشان زهراء خلاص هتسافر ومروان لحد دلوقتي معملش حاجه. باي

زهراء. مالك

رحمه. مفيش بس زعلانه انك هتسافري

زهراء ..هبق ارن عليكي كل يوم

رحمه. ماشي

زهراء سابت رحمه وطلعت على الطياره

رحمه كانت واقفه بتعيط ان خلاص زهراء مشيت ومروان معملش حاجه

لقت حد بيحط ايده على كتفها. خلاص بطلي عياط

رحمه وهي تبص وراها. رعد..... وهي تحضنه. زهراء ميشت

رعد وهو يبالها الحضن. انا مش قلتلك ان مروان مش هيسيبها

رحمه وهي ترفع راسها تبصله . وهو فين مروان

رعد.وهو يتأمل وجهها .. بيمنعها


زهراء كانت قعده على الكرسي في الطياره

.. لو سمحتي ممكن بس تغيري المقد بتاعك علشان معانا مسافر  وهو عنده فوبيه من الطيران ..فا ممكن تقعدو انتي عند. الشباك 

زهراء بابتسامه ..حاضر مفيش مشكله 

...شكرا لحضرتك 

زهراء قعدت علي المقعد الي جنب الشباك وبصت منه وفي راجل قعد جنبها وهو خاطت شنب ولابس كاب وبالطو اسود 

زهراء بصتله باستغراب أنه لابس كل ده وهم اصلا في الصيف ..هو عبيط ده ولا ايه 

المضيفه قالت إن في مشكله في الطياره وأنهم هيطرو يأجلو الرحله دي الرحله التانيه ..وكل الركاب نفخو بضيف وفي الي حمد ربنا أنهم ماقلعوش .

زهراء بهدوء .. ممكن لو سمحت تعديني

الراجل ساكت وكل الركاب نزلو 

زهراء ..الريحه دي مش غريبه عليا . وبعدين شالت الكاب من علي الراجل وبصدمه.مروان 

مروان وهو بيبصلها بابتسامه..  قلب مرمر 

زهراء بعصبية . انت بتعمل ايه هنا....وايه الي عامله في نفسك ده....

مروان وهو يحط رجل علي الآخرا. حبيبتي عايزه تمشي ..فا قلت اروح معاها 

زهراء بعصبية... ليه يا روح طنط .... ومن أمته وانا حبيبتك.... عديني يلا اوع 

مروان بضحك..مش عيب تغلطي في حماتك كده ..

زهراء.  وانا امته غلط فيها حماتي دي ..ايييييه. اوع يا غتت..وضربته علي صدره ونزلت من الطياره وهو نزل وراها 

متجهه الي مكتب المدير 

... اهلا بيكي آنستي 

مروان من الخلف. مدام

زهراء بعصبية انت جي ورايا ليه امشي يا مروان لو سمحت 

... في حاجه يامدام 

زهراء بعصبية. اولا عايزه اعرف الرحله الي متجهه الي قطر أمته غير دي.... وانا مش زفت مدام. 

مروان بتمثيل. بقا كده يا زهره متتبري من زوجك 

زهراء بعصبية .. متتكلمش معايا 

مروان. معلش يا حضرت لمدير مراتي وانا هعرف اصلحها ممكن تسبني شويه 

..هز رأسه وخرج 

زهراء بصدمه. انت يا حيوان انا أمته اجوزتك ورفعت صبعها امام وجه. لو اخر واحد مش هجوزك. لو خليت الجو يشتي تلج احمر مش هجوزك فاااااهم قالت الكلمه الاخيره بصوت عالي ومشيت 

مروان ابتسم على جنونها وخرج وراها. طيب استنى....... زهراء

زهراء وقفت مره وحده. وهي تكلمه وترفع صباعها امام وجهه. مش عايزه اسمع اسمي منك إنساني

مروان وهو يبوس صباعها...بسرعه ويبصلها.. مقدرش..انساكي.. انا بجد بحبك 

زهراء اتوترت وسبته ومشيت 

اتجهت لرحمه الي قاعده مع رعد 

زهراء بنرفزه. يلا نمشي 

رحمه بفرح. مش هتسافرى .. وسامحتي مروان 

زهراء. ايوه مش هسافر بس ما سمحتوش

رعد.بابتسامه .. عامله ايه يا زهراء

زهراء بابتسامه . انا تمام الحمد لله 

رحمه. يلا خلينا نرجع البيت وبكره هخدك ونروح نشوف حسام 

زهراء فرحت... بجد طيب ليه منرحش نشوفه دلوقتي ...

رحمه.بابتسانه.. متأخرين ووقت الزياره خلص وبعدين ماما هتشلوحنا يلا 

رعد باستفهام .. وهو مين حسام 

زهراء شافت مروان واقف فحبت تدايقه. قطعت رحمه في الكلام. ده صاحبي وانا بحبه خالص ده نصي التاني 

رحمه رفعت حجبها. والله حسام نصك التاني وانا ايه ...... وبعدين من أمته ما انتي وهو نافر ونقير

زهراء وهي تحضنها. انتي قلبي كله ..وبهمس. متبوظيش الدنيا الله يسترك 

رحمه ضحكت .هههه

مروان كان واقف مدايق من كلام زهراء على حسام

ورعد بص عليه لقاه مدايق. طيب يلا علشان نوصلكم

رحمه وزهراء ومروان ورعد. خرجو


زهراء ورحمه دخلوو البيت 

الام بفرح. ايه ده زهراء مسفرتيش يا حبيبتي 

زهراء.بخبث وضحك.. لا. مهنش عليا اسيبك وامشي ..وعليكي بقاا تقولي لبابا اي حاجه 

الام بابتسامه ...من عنيا ادخلي ارتاحي 

رحمه وزهراء دخلوو الاوضه

زهراء طلعت هدومها من الشنطه على الدولاب 

رحمه. ايه الي حصل معاكي مروان منعك ازاي 

زهراء بزهق..كان قال ايه راكب جنبي في الطياره ....ولم نزلنا  ... قلهم اني مراته وهو مش عايزني اسافر 

رحمه بضحك . هههههه بجد  مجنون 

زهراء بزهق. بتضحكي اتلقيكي انتي الي قلتيله على الفكره المنيله دي 

رحمه بخوف مصطنع. لا والله محصل...بس شركت فيها هههههههههه 

زهراء وهي تضربها. بتتفقي معه علي اختك يا حيوانه

رحمه .هههههههه يعني اسيبك تسافري وتقلبيها كابه يا كئيبه

زهراء وهي ترمي نفسها علي السرير.  يعني هو انا غاويه كابه يعني 

رحمه بابتسامه..قوليلي بقا كان احساسك ايه وقت من لقتيه جنبك

زهراء بعصبية..انت قليلت ادب. ...ومش هقولك حاجه..... وهي تتعدل علي السرير ..انا هنام ..وبعدين مرواحك بيت رعد كل شويه ده عيب وغلط. ولو امك عرفت هتشلوحك

رحمه .. أن شاءالله مش هتحصل.تاني. وسعي وسعي خديني في حضنك ..

زهراء ..هههههه . تعالي. ونامو الاتنين وزهراء حاضنه رحمه 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في قصر الجارحي

رعد ومروان كانو قعدين 

مروان الي لسه مدايق علشان زهراء بتتكلم على ولد بالشكل ده 

رعد بتركيز .. الصفقه دي مهمه جداا ...

مروان. مانعمله في( الفيروز) ..وخلاص أهو نغير جو من ام الشركه بتاعتك الكئيبه  اللي بالابيض والاسود دي

رعد بصله ...ههههه .... ملكش دعوه انت بالالوان..مش احسن من الألوان الي عملها في الشركه ..  كأنها حضانه اطفال 

مروان بضحك. بكره تيجي الي تغير الابيض والاسود دي ..وغمزله..رحوم مرات اخويا 

رعد رما عليه المخده..احترم نفسك  اتكلم عليه عدل دي مرات البش مهندس رعد الجارحي

مروان بضحك. هههههههه اه يا عم ومين قدك .....قلت ايه بقا هنعمل أم الصفقه دي في الفيروز ولا ايه 

رعد بتفكير .. فكره حلوه خلاص هبلغ للوفد يغير المكان

مروان بانتصار  .. هههه .ماشي... معلش بقاا انا هنام عندك انهرضه ..

رعد . وهو انا خلفتك ونسيتك يا ابني 

مروان بضحك. هههه معلش بقاا يا أدهم فاكر الاسم ولا ناسي 

رعد بتعصب. اسكت مجبليش سيرته تاني وخش نام أوضتك لسه زي مهي

مروان. بس انت لازم تقول لرحمه على ماضى ابوك ...كده غلط لازم قبل ما تاخد اي قرار تبقا أنت قبلها انك ابوك 

رعد بمقاطعة..اسكت يا حيوان. وبعدين انا لسه متاكدناش من ده.....وهو انا كل لم انسا تيجي حضرتك وتفكرني متشكر خش اتخمد يلا 

مروان بضحك ... انا مالي باي 

رعد قعد مدايق. وهو فعلا مروان عنده حق لازم يحكي لرحمه عن الي حصل.  قبل عيد ميلادها وقبل ما يسمع منها رد 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌸🌸❤️

في الصباح 

زهراء قامت. رحمه رحمه اصحى يلا علشان نروح لحسام 

رحمه بنووم. هنروح الساعه واحده .. فا لسه بدري 

زهراء وهي تبص في الساعه. قومي يا بنتي الساعه ١٢ اتاخرنا في النوم يلا 

رحمه. بزهق ...حاضر حاضر 

رحمه وزهراء لبسو وقعدو  يفطرو 

الام. ريحين على فين 

رحمه. هنشوف حسام 

الام. ماشي 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في بيت الجارحي

رعد وهو يلبس. يلا يا مروان علشان اتاخرنا

مروان. يعني اتاخرنا بسببي 

رعد وهو يقرب منه. مين الي كان نايم لحد دلوقتي مين الي من ساعه بصحي فيه  وهو نايم زي الحمار 

مروان. خلاص ياعم انت هتزلني بعد كده هنام في بيتي 

رعد. ههههههه والله انك مجنوون 

مروان. طيب يلا علشا منتاخرش 

رعد ومروان خرجو ركب كل واحد فيهم عربيته واتجه نحو المكان الي هيعملو فيه صفقه ومروان طول الطريق بيدايق في رعد وكأنهم في سباق وكل شويه يسرع عنه ورعد بيضحك علي جنونه ...

بعد ما وصلو ورعد برضو وصل قبله 

رعد ..يعني لو عملنا حادث بسبب تفاهت حضرتك بقا 

مروان بضحك .اسكت اسكت اش عرفك انت اصلا بالتفاهه .دي احلا حاجه. 

رعد مسكه من لياقت قميصه..يا حيوان اعقل بقا هو انت صغير. انت عندك 30 سنه يا زفت 

مروان بضحك..قصدك 29 سنه لسه مكملتش 30 

رعد هز رأسه بقلت حيله من الطفل العملاق الي واقف جنبه ...ادخل ادخل هتجيب أجلي قريب 

.. مروان باشا و رعد باشا اهلا 

مروان. ازيك يا جميله

استووب

جميله وهي مديرت ميتم للأطفال اسمه (الفيروز) 

وتكون صديقا مروان و رعد  المقربه

جميله بابتسامه. انا تمام 

رعد. ازيك يا جميل 

جميله بضحك. احسن منك ههههههه

رعد و مروان. ههههههه

مروان. امال فين الاولاد

الاولاد. اااههههااااهاااهاهاها وجرى و على رعد ومروان 

رعد وهو يحضنهم. عملين ايه 

الكل.. الحمد الله 

مروان.بهبل وتفاهه برضو.. عصابه عملين ايه 

الكل. كلنا الحمد لله يا بابا

.. بابا رعد وهو انا ممكن استنا هنا 

رعد. بحنان..استنا ياحبيبتي 

جميله. دي ملك عندها ٦ سنين جلها عيله كويسه بس هي مش عايزه تمشي 

مروان. خلاص يا جميله خليها احنا مش بنجبر الاطفال على حاجه 

جميله. حاضر 

ملك وهي تكلم مروان. شكراا يا بابا 

مروان وهو يحضنها. العفوو يا حبيبت بابا

الاولاد سابوو رعد ومروان وجري و على  البوابه. هاااهاااهاا ماما  رحمه وماما زهراء

رحمه وهي تحضنهم بضحك. عصابتي عملين ايه 

الكل. بخير 

زهراء بضحك. ازيك و يا مشاغبين 

الكل. احنا تمام يا ماما 

مروان ورعد كانو بيبصو عليهم بصدمه 

❤️❤️❤️❤️

بقلم رحمه أشرف 

روايةغرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
 🌸💛صلو علي شفيعنا يوم القيامه 💛
البارت 17 💛🌸
مروان ورعد كانو بيبصو عليهم بصدمه 
ورحمه وزهراء مش شيفينهم  
رعد وهو يقرب لرحمه. بتعملو ايه هنا 
رحمه وزهراء. رعد.. مروان 
رحمه. انتو هنا بتعملو ايه 
مروان بابتسامه. عندنا ميتنج لصفقه مهمه هنا 
رحمه بابتسامه ..بجد. ربنا يوفقكم 
زهراء في سرها. والله لعلمك الأدب ..قال مرمر قال 
... جنوونه عامله ايه وحشتيني 
زهراء وهى تجري واحضنه. حسااام يا صاحبي عامل ايه 
حسام. انا تمام ...وبهمس ليها... مالك
زهراء بنفس الهمس. شايف مروان ده انا عايزها يزهق من قربي ليك ...واستر علي اختك الله يسترها علي عيونك القمر دي 
حسام بضحك.مجنوونه 
زهراء بعدت عنه. وهي تسلم عليه. ازيك يا صاحبي 
حسام. هههههه انا تمام الحمد لله..
رحمه وهي تقرب عليه وتحضنه.ازيك يا برنس 
كل ده بيحصل امام رعد و مروان الي هيفرقع من عمايل زهراء..ورعد الي مس عارف الي جوه ده ايه حاسس بنار جهنم الحمره جواه 
حسام. انا تمام بس ايه ده اتاخرتو كتير اوي  علشان تيجو 
رحمه بابتاسمه... معلش يا صاحبي بقاا ..تتعوض معاك طول اليوم أهو 
استووب
حسام ده صاحب رحمه وزهراء المقرب كان عايش في العماره الي عايشين فيها بس امه وابوه اتوفو من وهو صغير وهو اتربا في الميتم  ورحمه وزهراء  على طول  بيبقو معاه... عنده ١٧ سنه ولم  يكمل ١٨ ويخرج من الميتم 
رعد بابتاسمه ... ازيك يا حسام 
حسام. انا تمام يا رعد باشا 
رعد . يا ابني الحلال قلتلك ميت مره اسمي رعد من غير باشا 
حسام. هههههههه حاضر 
مروان كان واقف مدايق منه 
.. ايه يا رحمتي نسياني ولا ايه ..والله وحشااااني اوي اوي 
رحمه. هههههههه جميله يا حبيبتي انتي حد ينساكي 
جميله بابتاسمه... ازيك 
رحمه بابتسامه جميله ..انا تمام الحمد الله 
جميله  وهي تحضن زهراء وزهراء مديقه. ازيك يا زهراء 
زهراء بقرف. تمام  وسبتها ومشيت 
مروان كان واقف مدايق منها في سره. ماشي يا زهراء اما وريتك دانا هعلمك الأدب من اول وجديد 
الكل دخل و قدو مع الاولاد
.. ماما رحمه ممكن ترسميلنا
رحمه بابتسامه... اوي اوي يا جميل  تعالي عايزه ترسمي ايه ...وقعدتها علي رجليها 
.. ارسمي بابا رعد 
رحمه انصدمت من الطلب. ايه
.. بابا رعد 
رعد كان قاعد مع الاولاد وبيلعب معاهم 
رحمه. حاضر..... رحمه بدأت ترسم رعد وهو مش واخد باله 
ام عن زهراء فقعده مع حسام وبتتحك معاه وبتبص على مروان من حين لآخر الي قاعد مع جميله وبيعاند فيها والاتنين بيعندو في بعض ....
رحمه بعد وقت خلصت الرسمه. خدي يا حبيبتي ايه رايك 
... جميله يا ماما ....وهي تسقف.... شاطره شاطره يا ماما 
رحمه بضحك. ههههههههه خلاص هتعملي بيها فين 
.. لا دانا هديها لبابا رعد هديه
رحمه بابتسامه. ماشي يا حبيتي الي تحبيه 
.  انا ماشيه... واتجهت نحو رعد 
.. بابا 
رعد. بابتاسمه.. نعم يا حبيبتي 
.. غمض عينك 
رعد. ليه 
.. يلا يا بابا مضيعش وقت 
رعد بضحك. ههههههه حاضر اهو 
.. وهي تظهر الرسمه أمام وجهه. فتح 
رعد وهو يفتح عنيه. وانصدم ..مين يا حبيبتي الي رسمها 
.. عجبتك 
رعد كان مصدوم من الرسمه كانت وهو قاعد مع الاولاد وبيضحك.... ايوه دي جميله جداا 
.. عايز يتعرف مين رسمها 
رعد بفضول ... ايوه مين 
... ماما رحمه .......وشورت على رحمه 
رعد بص على رحمه بصدمه ورحمه كانت بترسم الاطفال الي حوليها 
رعد قام من مكانه وتجه نحوها. انتي الي رسمه دي 
رحمه بابتسامه. ايوه عجبتك 
رعد وهو يقعد فريحها. دي جميله 
رعد. وهو ينظر إلى رسمت رحمه الي في اديها رسمه زهراء ومروان
. رعد ..جميله انتي من أمته وانتي بترسمي
رحمه بابتسامه. من زمان تقريبااا من وانا صغيره و بكتب روايات كمان
رعد. جميل كتبتي كام روايه
رحمه. ٤ بكتبهم على تلفوني وفي جروب على الفيس بنكتب فيه كلنا....و بنحاول علي قد ما نقدر نوصل نصيحه او فكره من الروايات....
رعد بابتسامه .. جميل جداا ايه رايك انا عندي شركه للطباعه  ها خليهم يتبعولك روايه ولو عجبت القراء ها طبعلك ال ٤ ايه رايك
رحمه بصدمه. انت مش مهندخش .....مالك بالروايات
رعد . اهاا..... اصل امي كانت بتحب الروايات وكده.  وكانت بتدعم الفكره دي جدا....فا البش مهندس ادهم الي هو ابويا.  عمل شركه للطباعه والنشر...علشان امي ... عارفه الشركه اسمها ادهم الطباعه و(الكتابات)
رحمه بشوية شك. مالك 
رعد .مالك ...كويسه 
رحمه بابتسامه. ماشي وعارفه الشركه دي تابعه لشركه واحد اسمه أدهم الجار الجارحي ....استني. هو ابوك ...يا ني علي الغباء الي انا فيه. أنت رعد ادهم جابر الجارحي. يعني انت ابنه ...معلش اصلي مركزتش
رعد قام من مكانه من غير ولا كلمه واتجه لمروان وخده وطلع
رحمه كانت مصدومه من الي عمله
رحمه. في ايه وهو انا قلت حاجه غلط
زهراء. مالك 
رحمه. مش عارفه رعد ماله 
زهراء. ماله
رحمه. حكت لزهراء الي حصل 
زهراء. لا اكيد في سر 
رحمه. سر ايه انتي كمان لو فيه كان زمان رعد قلي عليه ..... ده حكالي كل حاجه لم كنت عنده. وبعدين طلعي انتي بس المحقق كونان الي في دماغك ده 
زهراء بابتسامه.. بحبه اوي  يا بت يا رب يعملو جزء جديد منه .وبعدين وهو حكالك حاجه عن أبوه وأمه  لا طيب قلك حياته بتمشي ازاي غير شغل في شغل لا وبعدين الي هتصدقي أن واحد بيبقا عايش الشغل وبس ... طيب قلك هو كان مجوز ولا ..لا ...لا 
رحمه. بتوهان... اسكتي بقاا مش عارفه 
زهراء . خلاص اهدي لم نروح نبحث عنه على النت وهو رجل أعمال معروف واكيد هنلاقي عليه حاجه 
رحمه. بابتسامه. ... ماشي...... بس ايه الي بتعملي ده 
زهراء باستغراب . بعمل ايه 
رحمه بابتاسمه وغمزه . انتي طول عمرك مش بحضني حسام بالطريقه دي بتعملي ايه فهميني ...دانا اختك ستر وغطا
زهراء بابتسامه خبيثه. وهو انا لسه عملت حاجه دانا ها علمه الأدب 
رحمه. هههههههههه طيب وجميله بتعملي معاها  كده ليه 
زهراء. وهي صلا رخمه ومش بحبها حسه انها مخبيه حاجه خطيره 
رحمه. تموتي من ظابط ال مخابرات الي جواكي 
زهراء بثقه ... اقل حاجه فيا اني دقيقه 
رحمه. هههههههههه دقيقه ...ماشي يا دقيقه ....مش تشوفي الرسمه الي رسمتها 
زهراء. بلهفه   اخيرا يا بنتي رسمتي .بقالك سنه مشوفتكيش ماسكه قلم وبترسمي 
رحمه بابتسامه وهي تضربها علي قفاها علشان اختا ثانوي عام يا أذكى اخواتك 
زهراء بوجع ..اااااه يا بو الصحاب...قولي بقا رسمه  ايه 
رحمه وهي توريها الرسمه كانت زهراء واقفه ومروان قصدها ومروان بيبوسها من خدها وزهراء بتضحك...
زهراء بصدمه.ياااااانهار ابوكي اسوح ...ايه ده  اييييه ده يا قليلت الأدب ...يا منحرفه انتي 
رحمه بضحك علي صدمت زهراء .... ههههههه عجبتك 
زهراء. لو مروان شفها يا رحمه هنفخك...وجريت وراها علشان تخدها
رحمه وهي بتجري .. خلاص .ههههههههههه هههههههه خلاص.  والله مش هوريها لحد 
أم في الخارج 💛💛
رعد واقف مع مروان 
مروان. اهدا يا رعد في ايه فهمني 
رعد بعصبيه . رحمه كلمتني على اسم  ابويا أدهم ..ودي بين كده متابعه كل أخباره ..
مروان. اييه وهي تعرفه منين 
رعد . حكاله كل حاجه 
مروان. انا قلتلك يا صحبي احكيلها على الماضي  واخلص  وهي هتعرف انك ملكش ذنب في كل ده 
رعد. مش قادر حاسس اني لو حكتلها هتكرهني وتسبني...مروان انا مش هخصرها بعد ما قلبي اتعلق بينا 
مروان. اهدي كده انشاء الله هنلاقي حل 
رعد بعصبية. تعرف لو ما انحلتش هدفنك في اقرب صندوق زباله 
مروان بصدمه وانا مالي يا بني 
رعد . ما هي اخبارك الي زي الزفت.  
عد وقت على مجيء الوفد 
رعد ومروان قعدين مع الوفد و الصحافه موجدين والاطفال قعدين على الكراسي و رحمه وزهراء معاهم 
رحمه وهي بتبص لرعد الي قاعد بيتكلم مع الصحافه  بكل ثقه وشموخ اعتاد عليه 
وزهراء الي بتحاول متبصش لمروان بس بتفشل
الوفد خلص 
الأطفال ورحمه وزهراء.. 👏👏👏👏
الوفد مشا رحمه وهي تكلم رعد 
رحمه. مالك 
رعد بابتسامه .. انا كويس يا حبيبتي 
رحمه بكسوف من رعد الي مبيخجلش يبين حبه ليها قدام أي حد . وهو. والوفد ده لايه 
رعد بابتسامه. اولا صفقه مهمه للشركه وثانيا ...لا خلاص مروان يقلك
رحمه. هي تنظر لمروان الي بيبص على زهراء
مروان بابتسامه ... انا حبيت اغير اسم الميتم فعملت الوافد هنا 
رحمه. باستغراب .. تغير اسمه ليه اوع تقلي نه بتاعك 
مروان بضحك..هههههه  ايوه  بتاعي وابصم بالعشره
رحمه وزهراء انصدمو وبصو لبعض 
مروان. هههه وهو بتاعي انا الي بنيه وسميته الفيروز بس انا حبيت اغير اسمه 
رحمه. سميته ايه 
مروان بابتسامه وهو ينظر لزهراء. سميته على اسم حبيبي وغمز  لزهراء ..سميته الزهراء
زهراء بصتله بصدمه وعنيها دمعت ومشيت دخلت الميتم 
رحمه بصت لمروان. بابتسامه وغمزتله
مروان هز راسه بضحك ودخل وراها 
رعد وهو يقرب لرحمه. بحبك ...انت بتاعت رعد الجارحي وبس يعني كلامك مع مروان او اي حد غيري يتمنع
رحمه وهي ترجع لورا بتوتر ..رعد ..ابعد وبعدين ايه بتاعت رعد الجارحي دي 
رعد وهو يمسكها من اديها ويشدها لحضنه. تحبي تتأكدي انك بتاعتي .
رحمه بكسوف ..قليل الادب علي فكره 
رعد بهيام.. بعشقك عملتي فيا ايه خلاني مش قادر ابعد عنك  
رحمه وهي تفك نفسها من اديها. ولا حاجه..انا معملتش حاجه خالص.  ولا جيت جنبك  
رعد وهو ينظر حوليها
رحمه.باستغراب ... في ايه 
رعد قرب منها وقبل خدها ..
ورحمه اتوترت وبصت في الأرض ..في نفسها. طيب اضربه دا ولا عمل ايه.  
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
في الداخل 
مروان دخل وراي زهراء الي كانت قعده في اوضة الأطفال وبتعيط
مروان وهو يقعد جنبها... مش كفايه عياط
زهراء بصتله ودموعها نزلت 
مروان قرب منها. اهدي  مش بحب اشوفك كده 
زهراء بصتله ...ملكش دعوه  وعيطت
مروان كان مصدوم من الي عملته  بس ابتسم 
مروان وهو يحاصر وشها باديه . انا اسف على الي عملته ...واني جرحتك انا بجد مش عارف حصل ده ازاي ....اقولك علي حاجه 
زهراء بصتله بانتباه
مروان بغمزه. عيونك سحرتني 
زهراء ابتسمت بكسوف مبين دموعها 
مروان بابتسامه . انا بجد اسف 
زهراء وهي تمسح دموعها. ماشي.. بس لو اتقررت
مروان حضنها. بحبك
زهراء وهي تزقه..تاني 
مروان ..فصيله يخربيتك 
زهراء.  هههههههه تستاهل 
مروان اخدها وخرج لبره لرعد ورحمه 
رحمه بابتسامه. ايه اتصلحتو
مروان. ههههه كله تمام 
رحمه بشويت هبل.. بجد..وبعدين غمزت لزهراء. وهمستلها ..لو آخر واخد في العالم مش هكلمه 
زهراء بهمس هي الآخرا.   لقد تم تسبيتي يا اختااااه 
رحمه و زهراء ...ههههههه
رعد . مش يلا نمشي 
رحمه. ايوه يلا علشان متأخرين 
مروان. لا انا هاخد زهراء كده مشوار 
رحمه هي ترفع حواجبها. نعم لفين 
زهراء وهي تضحك يدها علي خصرها . ايوه لفين 
مروان بابتسامه. مفاجئه 
رعد. طيب يلا... تعالي يا رحمه 
زهراء. مش تستنو اسلم على حسام 
مروان اتعصب. مفيش حسام يلا نمشي 
زهراء حبت تدايقه.... بس انا بجد عايزه اشوفه 
.. وهو انا برضو اسيبك تمشي من غير ما اشوفك 
زهراء بابتسامه. حسام وهي تحضنه  يلا انا ماشيه يا صحبي خلي بالك من نفسك 
حسام. حاضر وكمل بهمس. ايه بعمل دوري حلوو
زهراء بنفس الهمس .اشطاا يا معلم كله تمام ....بس ادعي لأختك الغلبانه..هتتعلق من رجليها انهرضه 
حسام ..ههههههه
رحمه الي حست ان مروان بيولع وهو بيبص على زهراء. احم احم يلا يا حسام احنا هنمشي خلي بالك من نفسك 
حسام وهو يحضنها. خلي بالك من نفسك 
رعد ومروان كانو بيولعو من عمايل زهراء ورحمه وكميت الاحضان الي بتحصل 
رحمه وزهراء سلمو على حسام وخرجو 
رعد اخد رحمه في العربيه واتجه للقصر  بتاعه ام عن زهراء فاتجهت مع مروان الي مكان مجهول
مروان كان مدايق من زهراء وجنانها 
زهراء وهي تبص عليه بابتسامه على غيرته. اييييه السكوت ده انا مش واخده على كده 
مروان يصلها وسكت 
زهراء. طيب خلاص انا اسفه 
مروان من غير مايبص عليها. على ايه 
زهراء. اففففف بقاا لو هتفضل كده هتخليني مش هقدر  اقلك الي انا عيزاه 
مروان وقف بالعربيه فجئه وبصلها. ها قولي عايزه ايه 
زهراء. مش عايزه بس عايزه اعرف هنروح فين 
مروان. هتعرفي لم نوصل 
زهراء. اففففف بتفصلني
مروان ابتسم على طولت لسانها. ه
بعد شويه وصلو لعند مطعم كبير بيشبه القصر من بره 
زهراء كانت بتبص على المطعم بصدمه طول عمرها بتسمع عنه وبتشوف في التلفزيون 
مروان مسك اديها ودخلها. تعالي 
زهراء اتجهت معاه لجوه. واااااو 
مروان. عجبك 
زهراء. جداا..... بس مفيش غيرنا هنا 
مروان بابتسامه. لا انا حجزه كله ليا انا وانتي وبس 
زهراء بخوف... ناوي علي ايه ...انا بحظرك.  وقد زعتر من بعتر 
مروان. هههههههه تعالي بس ..متخفيش من هكلك
.. مروان بيه حضرتك شرفتنا 
مروان. اهلا
.. تطلب ايه يا فندم 
مروان......... 
.. حاضر يا باشا 
زهراء كانت لسه مش مصدقه انها موجوده معاه وهو بيحبها الحب ده كله وهي حبته من اول يوم شفته
مروان. مالك يا حبيبتي 
زهراء بكسوف . مليش انا بخير 
مروان قرب الكرسى الي قاعد عليه ومسك اديها. بصي بقاا انا عايز اطلع كل حاجه جوايا...ومتقطعنيش في الكلام انا ما صدقت استجمعت قوتي... انتي عارفه اني بحبك من اول مره شفتك فيها... الصراحه مش قادر اوصفلك عن حبي ليكي.. انا تقريبا وصلت لمرحله اني عشقتك فيها.... عارف اني اكبر منك بكتير انتي عندك ١٨ سنه وانا عندي ٣٠ سنه.كتير جدا. عارف كمان انك زي كل بنت عايزه تعيشي حياتك مع واحد قدك في السن... وكنت كل يوم بقعد افكر فيكي... وخايف تضيعي مني وتنخطبي لواحد قدك في السن... كنت بقول انا ليه احب واحده أصغر مني بكتير.... انا بحلم باليوم الي تكوني معايا فيه 
.. انا مش بقلك كل ده علشان اغصبك انك تحبيني....وعيدك انك لو بتحبيني مش هيفرقنا الي الموت....
مروان سكت وبص لزهراء الي عنيها دمعت
مروان وهو يمسح دموعها. في ايه يا روحي 
زهراء. انا روحك 
مروان. اكيد انتي روحي وعمري يا قلب مروان 
زهراء انهارت من العياط وحضنته 
مروان وهي يحضنها. خلاص اهدي 
زهراء من غير اي مقدمات..... بحبك علي فكره ..
مروان بصدمه وهو لسه حضنها. ق... قولتي.... ايه 
زهراء وهي تحضنه جامد لقلبها. بحبك من اول يوم شوفتك فيه ...وبعدين مين قال اني عايزه واحد قدي في السن. أنا تخصص عوجيز
مروان ضحك .هههههههه انا عجوز ...و بعد عنها وحاصر وشها بايده.... قولتي ايه قوليها تاني 
زهراء بضحك وهي تبعد عنه. لا بقاا انت كده بتوترني مش قيلاها خلاص ..انسا 
مروان. لا بالله عليكي قوليها مرا واحده دانا بمووت علشان اسمعها منك 
زهراء بكسوف. ...آخر مره....
مروان بابتسامه... اخر مره
زهراء بكسووف... بحبك يا مرمر 
مروان بضحك. انا دانا همووت من كتر الحب الي منك 
زهراء ضحكت وودت وشها الاتجاه التانيه 
مروان. لا بصيلي انا لسه مشبعتش منك
زهراء.وهي تضرب أيده ... انت اصلا  قليل الأدب يلا نروح 
مروان وهو يحاصرها بين اديه. نروح ايه بس دانتي بتقطعي الحظات الرومانسية يا زهره
زهراء بكسوف. رومنسيه هي فين دي 
مروان قرب منها اكتر. ايه كل ده ومش رومنسيه 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند رحمه 
رحمه  و رعد دخلو البيت ورحمه دخلت قعدت ورعد دخل اوضت الرياضه 
دادا سميحه. حبيبتي عامله ايه 
رحمه بفرح. انا تمام وانتي عامله ايه وحشاني 
سميحه. انا بخير يا قلبي اي........ وهو رعد فين
رحمه. جوي من ساعة ماجينا ومطلعش 
سميحه بابتسامه. طيب ايه رايك اجبلك تكلي دانا عامله.....سلطت ابڨوكادو ... تاكلي 
رحمه. لا يا دادا ايه الاكل ده انتو بتاكلو اكل ميتين 
سميحه. ههههههه هو رعد مش بياكل غيره ...وبعدين اسمه لكل صحي  
رحمه بخبث. ايه رايك اطبخ انا ...
سميحه. لا لا دا رعد يزعق مينفعش 
رحمه. خلاص اروح اخد ازن منه 
سميحه بابتسامه ... ماشي وانا جوي لو عايزه تيجي 
رحمه بابتسامه ... ماشي. باي 
رحمه اتجهت للاوضه في الطريق تلفونها رن 
رحمه بتفكير. يا نهار ابيض..... ماما دي هتموتني انا وزهراء ربنا يستر انا هرد 
رحمه بخوف. ألوو 
الام بعضب. انتي فين يا زفته انتي واختك 
رحمه. اهدي بس يا سوسو وانا افهمك 
الام(ساره). قولي يا ختي يلا 
رحمه. اصل حسام قلنا انني نقعد معاه شويه علشان حاسس بالوحده وانا الصراحه معرفتش اقله لا 
الام. والله.... ماشي يا رحمه.... متتاخريش الساعه دلوقتي ٧..... الساعه ٨... تكوني هنا 
رحمه.بمشاكسه.. والله بحبك وانا اقول ايه العسل ده 
ألام بهزار. اه اه كلي بعقلي حلاوا
رحمه. خلاص يا سوسو 
الام. باي 
رحمه بتاخد نفسها . اففففففففف الحمد الله 
(وطبعا الي بتعمله رحمه ده غلط واخرته مش هيبقى خير لأن الكذب ملوش رجلين )
واتجهت عند رعد و خبتط على الباب لاكن كان منسجم في التدريب ومسمعش وكررت تدخل. رحمه دخلت وفجأة لقت .....
استوووووب 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بقلم رحمه أشرف

غرام الرعد

اي سنجل بائس ميكملش 🙂
البارت 18 💜🌸💜
متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
رحمه اتجهت عند رعد وخبطت على الباب لاكن كان منسجم في التدريب ومسمعش وكررت تدخل
رحمه دخلت لقت.... رعد قالع القميص وكان عاري الصدر وكان جنتل ووقفت تبص عليه وسرحت في جماله فهو وسيم ورياضي ولون بشرته خمريه...... 
رعد ...هتفضلي واقفه كده
رحمه. ها
رعد. ههههههه ها ايه ... ادخلي سرحانه في ايه
رحمه وهي تدخل بتوتر .. مكنتش سرحانه.
رعد. بابتسامه ... والله...... هههههه دانتي كنتي مبتسمه كمان
رحمه  بتبص للارض بتوتر 
رعد  قرب منها ويرفع وجهها... حطه وشك في الأرض ليه
رحمه. بتوتر ....احم احم اصلا.... انت.... مش لابس
رعد.بابتسامه .. ازاي امال البنطلون ده ايه
رحمه وهي تنظر إلى صدره العاري .. مش قصدي... قصدي.. فوق
رعد ضحكك علي توترها. ههههههه خلاص استنى.... 
رعد اتجه ليجيب جاكت ولبسه بس سابه مفتوح من أدام
ورحمه طبعا نسيت هي جايه هنا ليه
رعد بابتسامه. اها كنتي عايزه ايه
رحمه بتوهان. مش عارفه
رعد. هههههه
رحمه سرحت في ضحكته
رعد. رحمه
رحمه بسرحان . نعم
رعد بغمزه.. سرحانه. في ايه
رحمه. في رحمه
رعد وهو يرفع حاجبه. نعم
رحمه فاقت لنفسها. يوووه بقااا بطل تقل رحمه
رعد ضحك علي كلامها الطفولي... طيب اقولك  ايه ههههههه
رحمه. متقلش....... اه كنت عايزه منك طلب
رعد قعد وشدها قعدها على رجله. قولي
رحمه اتوترت اكتر ومش عارفه تتكلم
رعد مبتسم فهو حابب توترها... ها قولي
رحمه بتوتر . كنت عايزه اكل 
رعد بابتسامه..ودي محتاجه تطلبيها مني ... اقوم احضرلك الاكل..انا 
رحمه بتسرع. لا مش قصدي. قصدي ... يعني أنك بتاكل اكل ميتين الصراحه وانا مش بحبه 
رعد هو ينظر لها ..امال بتحبي ايه ...ده اكل صحي علشان صحتك أهم أن أي حاجه 
رحمه نسيت توترها ... لا هو ده اكل ده انا حسه انك عامل رجيم
رعد. ههههههههه طيب عايزه تاكلي ايه وانا اطلبلك من بره
رحمه. لا انا الي ها طبخ
رعد باستغراب . وانتي بتعرفي
رحمه افتكرت لسه قاعده على رجله بس بتحاول تسيطر على توترها . ايوه ياااه دانا عليا شوية اكل..عنب .
رعد بابتسامه.. هتطبخي ايه
رحمه. مكرونه بالبشاميل ايه رايك....
رعد باستغراب .. انتي ليكي في الأكل ده....
رحمه. انا ليا في ده وابو ده قلت ايه
رعد.بابتاسمه .. مدما انتي عايزه كده موافق
رحمه. اشطاا........... اقوم انا زماني تقيله عليك
رعد شدها تاني وقعدها. تقيله ايه بس وهو انتي فيكي حاجه........ 
رحمه بتوتر وكسوف..علي فكره بقا عيب 
رعد بيبصلها ..انا بحب العيب 
رحمه هي تقوم بسرعه ...يوووه بقا ..
رعد ضحك وشدها.. تعالي 
رحمه. ههههه هنروح فيه
رعد قام من مكانه وخدها واتجه لمكان مش صغير اوي ..ونام علي بطنه وشورلها تطلع علي ظهره 
رحمه باستغراب. ليه
رعد بصلها....اعملي الي قلت عليه 
رحمه قعدت علي ظهره وهو بدأ يدرب وهي علي ظهره 
رحمه ضحكت .. هههههه ايه ده
رعد بابتسامه ..عدي
رحمه. ههههه ماشي يلا 1...2....3
رعد قعد يدرب وهي علي ظهره   لحد ما وصل لرقم معين 
رحمه وهي تنزل من على ظهره..وهي بتضحك  هههههه
رعد وهو يقعد على الأرض جنبها. نزلتي ليه  
رحمه بابتسامه ... لا كده كتير انت اكيد تعبت ...اقولك علي حاجه 
رعد يصلها باهتمام وهو بينشف عرقه بمنشفه ..
رحمه بضحك ..حسه اني في فلم تركي 
رعد .بابتسامه...  ليه بتقولي كده
رحمه بصتله بابتاسمه. علشان انت اصلا شبه الاتراك ....عنيك دي ولا لينسيز
رعد فضل بصصلها كتير وساكت بعدها اخد نفس عميق و شدها وهي تقريبا كانت في حضنه.
رحمه بتوتر. رعد 
رعد فضل يبصلها كتير ..رعد بيحبك بجد بحب كل تفاصيلك دي كلها شقاوه بحبها وكل حاجه فيكي بحبها حتى طوله  لسانك........ رحمه سرحت فيه و  في جمال عنيه الرمادي الهادي ...... ايده   اتجرات عليها  و فكت حجابها وكانت لفه شعرها لوراا رعد مد ايده وفك شعرها ونزل على وشها وكانت جميله. وهو يشيل شعرها من على وشها وبيبصلها في عنيها....وكل ده حصل في ثانيه الي ثانيه... بحبك من اول مره شفتك فيها وانتي اخدتي عقلي وقلبي معاكي وكنت بفكر ازاي اشوفك وحبيتك اكتر واكتر لم قربت منك اكتر. وعرفت انك طيبه واوي كمان.... انا بجد بحبك... لا بعشقك... ولم دخلتي البيت هنا وضربتك وبعدها وانا عايز اعوضك عن الي شفتيه  ..
رحمه فضلت مصدومه من الي بيحصل ومش حسه انها في حضنه  وطرحه مفكوكه.... 
رعد فضل  باصص لهاا في عنيها العسلي الجميله ومبتسم علي شكلها 
قرب من شفايفها اكتر و اخدها في بوسه طويله 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند مروان
مروان وزهراء بيرقصو على اغنيه رومنسيه
زهراء كانت مكسوفه وبتحاول متبصلهوش
مروان وهو يضع يده على خصرها. مكسوفه يا زهرتي 
زهراء بصتله. متقوليش زهرتي 
مروان بابتسامه ... ليه بس دانتي بتقفلي الجوو الرومانسي كده 
زهراء ابتسمت.انا ماشي اوع ايدك من عليا.... انا تعبت من الرقص 
مروان شدها. انتي لسه شفتي تعب 
زهراء.بعدم فهم ... مش فاهمه 
مروان ضحك ..ههههه اقلك ومتزعليش 
زهراء. قولي...  خلاص اسكت. دانتي طلعت قليل الادب 
مروان. هههههه بتنكسفي 
زهراء بصتله بحزن 
مروان استغرب منها. في ايه 
زهراء.بحزن ... وهو انت بجد بتحبني ولا بتضحك عليا.... انا كل الي قلي انه بيحبني كانو كذابين ...... لو مش بتحبي فابعد احسن ..لأن قلبي مبقاش فيه مكان لجرح جديد 
مروان حس بيها وحضنها. لا انا والله بحبك وبموت فيكي يا زهرتي 
زهراء بابتسامه.. وانا كمان بحبك 
مروان وهو ينظر إليها بغمزه. ما تجيبي  بوسه
زهراء زقته بعيد عنها . اااااه انت قليل الأدب ...اوع 
مروان. قرب منها وحضنها جامد لقلبه. بحبك والله مقدرش اعيش من غيرك 
زهراء بتوتر ....... يلا نمشي علشان ماما زمنها متعصبه 
مروان.بص لعنيها... بحبك. 
عند رحمه
رحمه فاقت لنفسها وقامت وقفت ولمت شعرها.... رعد وهو يمد ايده يفك شعرها تاني.... انتي حلوه كده 
رحمه.بتوتر وكسوف ومشاعر تانيه دخله في بعضها .. لا مينفعش كده عيب وحرام 
رعد. مش عيب ولا حرام انتي مراتي ولا ناسيه 
رحمه.بتوتر .. لا فاكره بس برضوو عيب 
رعد بابتسامه وهو يلم شعر رحمه.. هتعملي اكل 
رحمه وهي تلف طرحتها. ايوه لازم اعمل يلا باي وكمان شويه هتيجي تاكل معايا 
رعد باتبسامه... لا مليش في الأكل ده ... بهنا علي قلبك 
رحمه بزعل. ليه خلاص مش  هعمل  
رعد لاحظ زعلها وقرب منها .
. زعلتي خلاص هاكل بس هاتي الاكل هنا 
رحمه بتوتر... طيب ابعد...وجريت لبره 
ورعد ضحك علي خجلها 
رحمه دخلت المطبخ هي و دادا سميحه وقعدت تطبخ 
سميحه بابتسامه . اقنعتيه ازاي 
رحمه بابتسامه جميله .. طرق بقاا يا دادا 
سميحه بابتسامه .. هههههههه صح 
... بتعملو ايه 
رحمه. هههههههههه جيتي أمته وفين مروان 
زهراء. لسه واصله من شويه ومروان براا
رحمه بابتاسمه .. تعالي سعديني
زهراء. انتي عارفه عني كده انا هطلع اقعد مع مروان وانتي خلصي ولا علشان نمشي ماما رنت عليا 
رحمه ..هي الساعه كام .يا خبر دي هتموتنا
زهراء مشيت وعد وقت صغير على رحمه 
دادا حطت الاكل على السفره لزهراء  و مروان 
مروان بابتسامه ... ازيك يا رحوم 
رحمه بابتسامه ... انا تمام يلا كل وقلي رايك 
مروان بصدمه... رعد فين 
رحمه باستغراب. فوق ليه 
مروان بصدمه يا جبروتك..وهو شاف الاكل ده 
رحمه بابتسامه. لا بس وافق عليه 
مروان اكل من الطبق وهو مستغرب .جميل تسلم ايدك دانا ....مش بحب اجي عند رعد علشان اكلهم كله صحي ..
رحمه. بابتسامه ..بالهنا والشفا انا هطلع لرعد 
زهراء. ماشي 
رحمه طلعت لفوق ودقت الباب 
رعد وهو يفتح الباب. تعالي ادخلي 
رحمه. انا جبتلك الاكل اهو يلا علشان تاكل 
رعد. بابتسامه . ريحته حلوو.... بس انتي مش هتكلي 
رحمه.بابتسامه هاديه ... لا.... انا جيبه ليك انت وبس ...
رعد وهو يقعد وياخد منها الصينيه ويضعها جنبه ويشد رحمه تقعد علي رجله .. ده كلام دانا ماقولش وانتي تاكلي
رحمه بتوتر .. خلاص كل وانا هاكل لم انزل 
رعد. ولم تنزلي ليه ما تاكلي دلوقتي معايا..... استنى انا هاكلك
رحمه. لا كل انت بس وانا عادي 
رعد حط الاكل. وانا مش هاكل.. 
رحمه بزعل. ليه بس 
رعد بصلها وهو يضع يده علي خدها ..انا اصلا مليش في الاكل ده ..بس محبتش ازعلك. بس انتي بين كده الي حابه تزعلين 
رحمه ..انا لا ابدا والله انا اسفه 
رعد ابتسم وهو بيأكلها ...
رحمه اكلت ورعد اكل وراها  
رعد بابتسامه جميل بس باين كده انك ها تبوظيلي روتيني 
رحمه . ههههههه روتين ايه ده عزاب 
رعد وهو يمسح باها. هههههه عارف 
رحمه اتوترت لانه لمس وشها ايده وهو بيحرك ايده على شفايفها 
رعد شال ايده.. تسلم ايدك 
رحمه. ها 
رعد قبل باطن يدها 
رحمه اتوترت اكتر ..رعد 
رعد بياكل. اسكتي خليني اكل اكلك جميل 
رحمه ابتسمت بفرح علي ان أكلها عجبه 
رعد بعد شويه خلص اكل وهو ينظر لعنيها.. تسلم ايدك 
رحمه انكسفت ووجهها احمر...مقلتليش برضو 
رعد بصلها بانتباه ..ها 
رحمه بابتسامه..عنيك دي ولا لينسيز 
رعد ضحك .هههههه .. وفجأة قرب منها وبص في عينيها اوي ..شوفي انتي 
رحمه تاهت فيهم 
رعد بابتسامه وصوت هادي..رحمه 
رحمه فاقت وزقته..ابعد عنيك وحشه 
رعد ضحك وغمزلها ..هههههه عارف انها وحشه 
رحمه بتوتر وكسوف...  انا همشي بقاا اصل ماما زمانها قلقانه ..ولو اتاخرت اكتر ممكن تنيمني في الشارع 
رعد بابتسامه . لو هتزعقلك اروح معاكي 
رحمه. لا ماما عمرها مزعلتنا بس انا لازم امشي 
رعد وقف وهي قصاده. طيب مش هتحضنيني قبل متمشي 
رحمه انهدت ودخلت في حضنه الي بيحسسها بالأمان. اول لم وشها لمس صدره وشمت ريحته راحت لعالم تاني وحضنته جامد
رعد.  هتوحشيني يا قلب رعد 
رحمه ابتسمت. هقولك علي حاجه بس متعلقش ... عليها .مكنتش اعرف ان حضنك دافي كده ويحسسني للأمان 
رعد وهو يحاصر وشها باديه. انا وحضني تحت امرك يا ري ري 
رحمه. ضحك .هههههه ري ري 
رعد.انتي ري ري ملكتي قلبي انتي ملكي ملك لرعد الجارحي وبس 
رحمه ضحكت بكسوف ..ههههههه يلا انا ماشيه 
رعد  . هتوحشيني 
رحمه اتوترت. احم باي 
رعد. ها خلي مروان يوصلكو
رحمه. ماشي يلا ننزل 
رعد. يلا 
عند مروان وزهراء
زهراء ومروان خلصو اكل وقاعدين 
زهراء بتكلم رانيا في التلفون 
زهراء بزهق. ازاي عملين امتحان.... طيب وانا معرفش حاجه دي ماده رخمه والأستاذ خالد مكنش بيخليني احضر 
رانيا. يعني انا الي كنت اعرف. ما انا لسه عارفه من البنات انهرضه 
زهراء .. خلاص ساقطين........ دا حتي السقوط حلو كده ولذيذ 
وكل ده بيحصل أمام مروان الي قاعد مركز معاها ومبتسم 
رانيا.. والله انتي بارده هنسقط وانتي بتضحكي
زهراء...بزهق.. اعمل ايه.. اعيط يعني...... انا عارفه..... نفسي ساقطه... يلا سلام 
رانيا. هههههههه سلام 
زهراء. افففففف بقاا
مروان وهو يمسك اديها. مالك يا حبيبتي 
زهراء. الاستاذ خالد ربنا يجحمه مطرح  مراح ... هيسقطي عامل امتحان وانا معرفش حاجه فيه.... بلح يعني 
مروان. هههههههههه  طيب اهدي بس 
زهراء. مانا هاديه اهو... اصل انا عارفه اني ساقطه
مروان بجديه. لا طبعا ما قبلش بالسقوط انا 
زهراء بابتسامه ... ليه دا حتي جميل.... وسهل كده  مش بنتعب  فيه 
مروان بضحك. ههههههههه لا مسمحش بكده طبعا 
رحمه.باستغراب .. بي ايه 
زهراء... تعالي يا رحمه داحنا رحنا في دهيه
رعد. ليه كده 
مروان. ههههههههه تعالي اسمع بتقول ايه 
رحمه ورعد قعدوو
رحمه. قليلي بقاا ليه 
زهراء.  الاستاذ خالد عامل امتحان لكل الفصول بعد بكره  و احنا  مذكرناش
رحمه بصدمه .. احيه ...اسفه... الاستاذ ده رخم زي امتحانات بالظبط 
رعد ومروان. هههههههههههه 
رعد بابتسامه. ليه كل ده 
زهراء بزهق. كل ده ايه داحنا بنقول عايزين نجيب هندسه أخرنا تربيه 
رحمه بابتسامه.. ده لو جبناها اصلا 
رعد. طيب اهدو كده .... الاستاذ خالد ده بيدي ايه 
زهراء بتسرع .. هندسه 
رعد. هههههههه طيب سهله انا ومروان . نذاكر لكم
رحمه. بجد 
زهراء. ماهو ساقطين بردو
مروان.باستغراب .. ليه 
رحمه. هنركذ في ايه ولا ايه 
رعد.باستغراب .. ازاي 
رحمه. اقول و ماتضحكوش
مروان قولي 
زهراء ورحمه. هنركذ  معاكم ولا مع الماده 
رعد ومروان. ههههههههههههه
رعد. لا هتذاكرو  وهتنجحو بس  احنا مش هنقبل بالسقوط 
مروان. تعالو انتو بس بكره بعد المدرسه 
رحمه وزهراء في نفس واحد .. اوك 
رحمه. يلا نمشي 
زهراء. ايوه يلا ربنا يهدي سوسو عينا 
رحمه. ههههه 
رعد بجديه ..مروان وصلهم 
مروان بابتسامه. يلا تعالو
مروان طلع وزهراء معاه 
رحمه. وهو تسلم على رعد.. باي 
رعد وهو يحضنها. خلي بالك من نفسك يا قلبي 
رحمه وهي تبادل الحضن. حاضر 
رعد .. سلام 
..🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
زهراء كانت واقفه
مروان. يلا تعالي اركبي
زهراء. استنا رحمه لم تطلع 
مروان قرب منها وحاصرها بين اديه. هتوحشيني
زهراء انكسفت ووشها احمر. وانت كمان..بس ابعد 
مروان  مش مصدق انك معايا
زهراء وهي تزقه..صدق وانت بعيد 
مروان ضحك ...وربنا  بموت فيكي
زهراء وشها احمر من الخجل
رحمه.  يلا يا شباب
زهراء ايوه يلا
رحمه وزهراء التجهو للبيت والكل كان فرحان ومروان هيموت من الفرح
ومروان وزهراء عيشين قصت حب جميله ورعد ورحمه اتقربو من بعض وحياتهم حلوه
عن زهراء
زهراء قاعده على سريرها سرحانه وبتفكر في مروان ورحمه نايمه
فاقت من سرحنها على صوت تلفونها وكان مروان 
زهراء. ألوو 
مروان. ايه لسه ما نمتيش
زهراء. بابتسامه .. مش عايزه انام 
مروان. وانا كمان...... بتعملي ايه 
زهراء. قاعده على السرير ورحمه نايمه 
مروان. وحشتيني مووووت 
زهراء. هههههه وانت كمان 
مروان بخبث. وانا كمان ايه 
زهراء بابتسامه.. مروان انت قليل الادب
مروان بابتسامه . قلب مروان .
زهراء بشك .. انت عايز تقول حاجه 
مروان . ايه...... ايوه انا ورعد هنسافر بيروت اسبووع 
زهراء بخضه. اييييه..... مش كتير 
مروان. عارف.. انا لو عليا مسبكيش وامشي... بس في صفقه مهمه 
زهراء عنيها اتملت بالدموع. خلاص روح ده شغل....هتسافر أمته 
مروان. بعد بكره الفجر 
زهراء. هشوفك قبل ماتمشي 
مروان. اكيد يا حبيبتي....... هجي اجيبك من المدرسه انتي ورحمه....... ماشي 
زهراء. هستناك 
مروان. هتوحشيني يا زهرتي 
زهراء. انا زهرتك 
مروان. ايوه انتي مش بيدلعوكي يقولو زهره انتي بقيتي زهرتي زهرة مروان وبس 
زهراء. هههههههه ربنا يخليك ليا 
مروان. ويخليكي يا روحي..... يلا روحي نامي عليكي مدرسه الصبح بدري 
زهراء فصلت مع مروان وفضلت تعيط علشان هيسبها ويسافر فضلت تعيط لحد منامت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸♥️♥️🌸🌸
في الصباح 
صحي رعد من النوم عمل رياضه في اوضت الرياضه و اخد دوش ولبس البدله واتجه للشركه 
يدخل هو بطلته المخيفه وشموخ  والكل يجري من أمامه 
سلوى السكرتيره... بشمهندس رعد في اجتماع مهم 
رعد. حضري الورق وهاتيه علي المكتب 
سلوى. حاضر...... تأمر بحاجه تانيه 
رعد وهو يقعد على المكتب ويبص في الورق الي في ايده وما بصش عليها ...لا روحي انتي 
سلوى طلعت. اففففف عدت على خير 
رعد قعد بيدرس الملف الي في ايده. الباب خبط 
رعد. ادخل 
مروان. حبيبي...... الاجتماع 
رعد. انت يا ابني مش قلتلك في الشغل قلي يا رعد..... اخر تحزير 
مروان.بضحك.. ايه يا عم انت انا غلطان........ يلا نطلع 
رعد بجديه.. يلا 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند رحمه وزهراء 
رحمه و زهراء خرجوو للمدرسه 
زهراء كانت سرحانه وحزينه 
رحمه. مالك يا قلبي 
زهراء بحزن. مروان مسافر يا رحمه 
رحمه. مسافر فين يعني 
زهراء. في صفقه في بيروت هيسافر اسبووع 
رحمه. طيب اهدي اكيد مهمه 
زهراء. يلا نطلع عليا حصه 
رحمه. ماشي روحي 
زهراء اتجهت لفصلها 
زهراء. انا اسفه يا مستر على التأخر 
المستر. اسمك ايه 
زهراء. اسمي زهراء
المستر. ادخلي ومتتكررش تاني 
زهراء. حاضر 
عند رحمه 
رحمه بضحك .... ريتاج   توتي يا تاتي.... حبيبتي وحشااااااااااني اوي سطا والله 
رتاج بزعل. ايوه وانا عارفه ...ما سي رعد واخدك مني 
رحمه وهي تسد بقها. الله يفضحك ..استري علي اختك الله يستر علي عيالك يا شيخه 
ريتاج زقتها...ابعدي عني يا رحمه..انا اصلا مش بكلمك 
رحمه. مالك يا توتي زعلانه ليه ..انا عملت حاجه
رتاج يزعل .. توتي الحمد الله انك فاكره اسمي 
رحمه. مالك بس قليلي .. حد زعلك والله اموته 
رتاج بزعل ... انهرضه ايه يا رحمه 
رحمه باستغراب... الاتنين ليه 
رتاج. اييييه....... لا مفيش ..يلا علشان الحصه ..انسي 
رحمه بابتسامه ... استنى يا مجنونه....... كل سنه وانتي طيبة يا قلب رحمه. 
رتاج. يعني انتي فاكره 
رحمه وهي تحضنها. انا انسى عيد ميلادي ولا انسي اليوم الي جات فيه توتي حبيبت رحمه 
رتاج بابتسامه وهي تحضنها ... دانا كنت زعلانه اوي منك 
رحمه بابتسامه... خدي هديتك ..الاول 
ريتاج بصدمه .ايييييه مش دي السلسله الي قلت هجيبها..وانتي قلتي لا وحشه.  ايه الاوفر ده ....
رحمه بابتسامه بريئه ... كنت بضحك معاك يا لنبي 
ريتاج ضربتها علي كتفها ... رخمه..بس بحبك .وراحت حضنتها ..
رحمه. كل سنه وانتي معايا يا روحي 
ريتاج بابتسامه ... ربنا يخليكي ليا يا رحمتي 
رحمه. انتي اختي يا بنتي انتي زيك زي زهراء 
رتاج. حبيبتي يلا علشان الاستاذ هيزعق 
رحمه يلا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند رعد ومروان 
رعد وهو يوصل العملاء للباب. كانت فرصه سعيده 
... إن شاء الله نمضي العقد في بيروت .في الشركه 
رعد بابتسامه مجامله ..اكيد .... 
بعد ما خرجو 
مروان. اففففف اخيرا خلصنا 
رعد. والله انك مجنون 
مروان. هنسافر بكره 
رعد.بابتسامه .. ايوه الفجر كده 
مروان بزهق.. انا مش عايز اسافر 
رعد. باستغراب ... ليه بقاا يا بش مهندس 
مروان بتفكير ... زهراء حاسس انها زعلت لم عرفت وانا لسه عايز اعملها حجات كتير
رعد. بتهوين.. معلش.... خلاص خليك وانا هسافر وهتصرف
مروان وهو يحضنه. بجد..... اخويا انت والله 
رعد. وهو يبعد عنه. بس يا مجنون انت....... اسكت بقااا
َمروان.ايه يا عم مش بحضن اخويا....... انت نرفوس اوي يا صاحبي
رعد. انا ماشي تعالي بقاا... وجرا وراه
مروان وهو يجري قدامه. اهدي يا حبيبي والله بهزر
رعد بعصبية .. يا حيوان... كام مره أقلت متقليش يا حبيبي
مروان. انا غلط في ايه. انت حبيبي...... وقلبي والله
رعد. هههههههه والله لوريك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
رحمه و زهراء وقفين بره المدرسه مستنين مروان 
زهراء. ريتاج عيد ميلادها انهرضه صح
رحمه بابتسامه. ايوه وكانت زعلانه اني بلعب عليها اني نسياه
زهراء. كل سنه بتعملي فيها مقلب حرام البنت بدأت تزعل منك جامد
رحمه بابتسامه ... لا هي مش بتزعل عادي عارفه اني بهزر معاها
بعد شويه وصل مروان بالعربيه ورحمه وزهراء ركبو 
رحمه بابتسامه ... ازيك يا روميو 
مروان. بابتسامه. تمام التمام 
زهراء كانت نفسها تقله ميسفرش ومروان حس بيها بس ماتكلمش ومشاا بالعربيه 
رحمه وهي تهمس لزهراء. اهدي يا بنتي 
زهراء بنفس الهمس. ليه هو انا مالي 
رحمه. مالك دانتي ها تقومي تحضنيه دلوقتي زهراء بين عليكي وها تلقيه حس اهدي كده ولم نوصل اتكلمي معاه ممكن ما يسفرش 
زهراء. بنفس الهمس..  ماشي 
بعد شويه وصلو للبيت 
مروان. يلا انزلو
رحمه وزهراء نزلو ودخلو للبيت 
رحمه. يلا خلينا نخلص علشان ماما بدأت تشك فينا 
زهراء بابتسامه .. سوسو دي بتشتغل في المخابرات من ورانا 
رحمه. هههههههههه خليها تسمعك 
مروان. دادا يا دادا 
سميحه. نعم يا ابني 
مروان. رعد فين
سميحه. فوق يا ابني في الاوضه 
مروان. ماشي حضري الاكل لرحمه وزهراء 
سميحه. حاضر 
رحمه بابتسامه..لا ملوش داعي.  احنا اصلا اكلنا حووشي في الطريق 
سميحه ..بس يا بنتي 
رحمه بابتسامه..خلاص بقا يا حبيبتي انتي عارفه اني لو جعانه هاكل ..
سميحه..بالهنا والشفا علي قلبك يا روحي. ..ومشيت 
رحمه  بابتسامه خبيثه . مروان وهو انت مالك 
مروان باستغراب.. مالي 
رحمه بخبث.. اصل زهراء قلتلي انها حسه انك مش كويس 
زهراء بصت على رحمه بصدمه 
مروان بص لزهراء انا بخير مفيش حاجه 
رحمه بخبث. ماشي اسيبكو بقااا  وروح اشوف دادا أسعدها 
زهراء في سرها. والله يا رحمه لوريكي يا حيوانه 
رحمه ابتسمت لزهراء ومشيت 
مروان بابتسامه .. تعالي اقعدي 
زهراء بتوتر. حاضر 
زهراء ومروان قعدو 
مروان. وحشتيني 
زهراء بكسوف. مروان بقا 
مروان. انا مش مسافر 
زهراء بصتله وقامت وقفت. بجد 
مروان وهو يقف جنبها  بابتسامه. ايوه 
زهراء حضنته من الفرحه. مكنتش عايزاك تسافر اصلا
مروان. وهو يحضنها. وانا مش مسافر علشانك انتي 
زهراء وهو تفك نفسها من حضن مروان بسرعه .....احم اسفه.......   .بس و الصفقه... شغلك يبوظ
مروان بابتسامه. لا مهو رعد هيسافر

عند رحمه 

رحمه بابتسامه .. تحبي اساعدك 
سميحه. تعالي يا حبيبتي 
رحمه. بتعملي اكل ايه 
سميحه بابتسامه ... بعمل اكل الي رعد بياكله صحي 
رحمه. بصي سيبك من الاكل ده وعملي الي ها قلك عليه 
سميحه  حاضر 
رحمه. ايوه يلا انا خارجه هشوف رعد اصل ما شفتهوش
سميحه. ماشي 
رحمه اتجهت لفوق عند رعد 
رحمه وهي تخبط على الباب. رعد ممكن ادخل 
رعد......... 
رحمه. رعد ...... رعد  
ومفيش رد فقررت تفتح وتدخل 
رحمه وهي تفتح الباب وتدخل. رعد.... وهو راح ..فين..... جيه صوت من وراها....
 بتعملي ايه هنا.....
❤️❤️❤️❤️❤️
Rahma Ashrsf

غرام الرعد
  1. الفصل التاسع عشر والعشرين والواحد والعشرين من هنا

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام

تعليقات

التنقل السريع