القائمة الرئيسية

الصفحات

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد احتفاليه الاقلام الذهبية

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد

 الفصل الأول من قصة الحي الغرفة

احتفاليه الاقلام الذهبية

المجد للقصص والروايات 

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد

قصه الحئ الغرفة 500

 بقلم الاء احمد احتفاليه الاقلام الذهبية 

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد احتفاليه الاقلام الذهبية

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد احتفاليه الاقلام الذهبية


 500‪ المشهد الأول كريم بيتكلم مع شيخ سلمان جهزت الغرفة 500‪ رد عليه الشيخ ايوه وكله تمام. كريم انا معاياش غير 100‪0 جنيه هقسمهم نصين 500‪ لك و 500‪ بتاعت الاكل رد عليه الشيخ تمام يلا فرجينك الغرفة فين باقي أصحابك. المشهد الثاني رامى و كريم و عامر و عمر في الغرفة عامر بيستحم في الحمام عمر بيتفرج على التلفزيون رامى و كريم بيجهزو الاكل فجأة عمر سمع صوت عامر بيصرخ عمر بيكلمو أصحابو انتو سمعتوا الصوت ردو عليه صوت اى عمر عمر بيصرخ راحوا عند الحمام بيسالو عامر. عمر انت يا عامر بتصرخ ليه رد عليه عامر انا كنت بغني بس. المشهد الثالث رامى و كريم و عامر و عمر قعدين على الاكل فجأة عمر شاف التلفزيون مش شغال سأل أصحابو هو التلفزيون ماله ردو التلفزيون شغال اهو انت اتعميت. رد عليهم طب هو فين صوت التلفزيون ردو عليه احنا قولنك توطي الصوت. عمر امتى ده. المشهد الرابعة كلهم نايمين ماعدا عمر بيفكر في اللي حصل معي فجأة سمع صوت الباب بيخبط  عمر مين انا الشيخ سلمان الفجر أذان يلا نصلي جماعة رد عليه عمر ماشي. المشهد الخامس رامى و كريم و عامر و عمر و شيخ سلمان في طريق الرجوع فجأة عمر لقى ناس واقفين بس شكلهم غريب في سأل عمر الشيخ سلمان هم الناس شكلها عملي كده ليه. رد عليه الشيخ اكيد عشان انت من منطقة وهم من الحئ رد عليه عمر ممكن بس حسي أنهم أموات وبعدين مسك الشيخ من راقبته انطق الحئ ده ماله وبعدين كريم بعده عن الشيخ اي اللي انت بتعملوا ده انت بلاقك كم يوم مش مظبوط انت رجعت لي الإدمان تاني رامى جز مانامش. المشهد السادس كريم انت مينفعش تقعد معنا تاني وكمان الغرفة دي انا اللي دفع فلوسها احنا مش هنأمانك على نفسنا ازاي انت كنت هتموت الشيخ كريم طرد عمر بره الغرفة. المشهد السابع عمر شاف دم في الحديقة وبنت مشنوق. المشهد الثامن عمر قعد في الحديقة دره انا مصدقة كله كلاماك واللي شافتو بصلها عمر مش فاهم كلامك دره انا هحكلك اي حكاية الغرفة دي عمر اي ياريت

. دره الغرفة دي من زمان كان في اتنين اخوات شادى و فادي بس شادى الأكبر و طماع عمل سحر لي اخوه عشان يخده الميراث. فادي بقى مجنون وقتل مراته و عيالو وبعدين مات. 5 سنوات لشهرين شادى مفيش على لسانه غير اخي عايز يموتني وبعدين اتعرف لي المحكمة بكل حاجة وبعدين اتنقل إلى مستشفى المجانين. وبعدين سكنت الغرفة بنت عندها 23 سنه بس كانت جميله جدا وفي واحد حبها بس هي رفضته. اسمه فؤاد انا بحبك يا دره. دره بس انا لا وكمان مش بفكرة في زواج دلوقتي ولا شغلي دماغي وبعدين قتلها فؤاد. بالنسبالي الشيخ سلمان ده دجال وعمل سحر لي كله اللي في الحئ وحد عارف حقيقته في شيخ قتلو وبعدين قتل معظم اللي في الحئ. وكمان انا دره العفريتة صعق عمر وبعدين مالقهش جنبه. المشهد التاسع رامى و كريم و عامر و عمر كانوا بيصح عمر كله ده نوم 😴 احنا لسه في أول يوم الغرفة صعق عمر شو يعني اي كله ده حلم. استغرابو من كلامه حلم اي. المشهد حودا نصاب راح عند عمر. حودا حضرتك طلبت بيتزا رد عليه عمر لا ممكن اصحابي. حودا المبلغ 500‪ جينه عمر بس معاياش فلوس حودا  بس يااستاذ وبعدين عمر اعطي 500‪ جينه اللي كان  سيبوهم لي جهاز اخته . عمر سأل أصحابو مين اللي طلب البيتزا ردو عليه محديش. المشهد العاشر فاطمة و سونيا خبطو في بعض الحئ سونيا مش قولتك لو شوفتك هقتلك. فاطمة ليه كان حئ ابوكي ولا اي سونيا ماتجببيش سرت ابويا على لسانك. فاطمة شكلك عايزة فضيحة سونيا فضيحة اي. فاطمة انا مسك عليكي حاجة. سونيا حاجة اي. سونيا خلاص عايزة كم. فاطمة 100‪0 جنيه سونيا موافقة وبعدين سونيا جت تسمع التسجل مالقيتش حاجة فاطمة نصبت عليها كده الحرب بين سونيا و فاطمة هتولع. المشهد الحادي عشر حودا راح عند كريم. حودا انا جي اصلحلك الحنفية رد عليه كريم اتفضل وبعدين حودا صلحها بس كريم و رامي و عامر مسكو ضربو لأنه غبي ماغيريش اسمه ولا شكله هو بس متنكر بزي. المشهد الثانية عشر ليلي مشية في الحئ بتغني اغينه رن الخلخل ياما وكله شباب الحئ وراها. ليلى انتو ماعندكو دم صحيح ✅. وبعدين جي شاب زعقلهم ماشين وراها ليه ردو عليه عشان جمالها. الشاب جمال شو فين ده. ليلى بغضب ماشيت وبعدين بليل الشاب ماشي تحت بيت ليلي. ليلى بغضب دخلت من البلكونة وبعدين الشاب طلع. فتحت ليلي شو عايز اي. الشاب ليش ماشكرتني. ليلى مفيش شكر. استغراب الشاب ليش انا انقذتك منهم. ليلى اي بس انت شافني مش جميلة. الشاب لا انا قولت كده عشان يبعدو عنك بس انتي اجمل مارأت عيني. انتي ليلي وانا محمد. ليلى بعرف انت مش فكرني. محمد انتي سندريلا الفصل ايام الطفولة. ليلى وانت شهام زي ماانت. المشهد الثالثة عشر عمر بيدور علي دره وين هالبنت لازم اعرف ده كان حلم ولا خيال..... المشهد الثالثة عشر عمر. دره بتدور عليا صعق عمر اي كفى عرفتي. دره انا عفريتة نسيت ولا اي. عمر اي. انا عايز اعرف كله معلومة عن الحئ ده بكل تفاصيله. دره ماشي بس بشرط. عمر شرط اي. دره تنتقم معايا من عائلة الحئ. عمر كفى هم معظم أموات. دره قصدي الباقي اللي فاضل منهم. عمر اي. المشهد الرابع عشر ابو سونيا كيفك يابنتي. سونيا بخير بس مش عويضك تجي البنك. ابوها عندي ليك خبار حلو جدا. سونيا شو هو. ابوها انا اتجوزت. سونيا مين دي. الأب هي بتكون فجأة تدخول فاطمة عليهم انا هي يعني. سونيا شو كفى يا أبي دي نصابة. ابوها اخرسي دي مراته ابوك دلوقتي. فاطمة ماتقولها ياحج. سونيا يقولي ايش. ابوها البنك وكله ممتلكاتي بقيت حبيبتي الملكة الوحيدة. سونيا وانا فين يأبى. ابوها سيبلك نص مليون دولار. سونيا بس وشقة امك. . ابوها والباقي لي فاطمة. سونيا تمسك راقبت فاطمة انا هخلص منك. فاطمة شوفت ياحج بنتك بتعملي فيا اي. وبعدين ابو سونيا يطردها من البنك انتي ماعوديتش بنتي. سونيا بغضب هنتقم منكي يا فاطمة. المشهد الخامس عشر ليلي و محمد قاعدين مع بعض بيحكو. ليلى محمد انا بحبك. محمد وانا كمان بحبكي وأكثر من روحي. ليلى احنا لازم نتجوزي خلال أسبوعين. محمد معك حق والله. متفقين خلاص هنجهز الفرح. ليلى بخبث تمام

قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد


 قصه الحئ الغرفة 500 بقلم الاء احمد

المشهد السادس عشر.. الشيخ سلمان بيتكلم مع شخص مجهول الخيطة ماشيه مظبوط زي ما احنا خططن. المشهد السابع عشر حودا هو الواحد مايعرفش ينصب على الحئ ده ولا اي انا نويت اتوب توبة نصوحة يا حئ انا خلاص توبت حودا تاب. المشهد الثامن عشر كريم مجمع رامى و عامر احنا لازم نراقب عمر لأنه شكله مش مريحني نوي على نصيبة. رامى طب معقول هو يعمل كده. عامر ماجز رجع يشرب تاني. المشهد التاسع عشر شاب جديد يظهر في الحئ وهو مخبي وشه انا جيت ومعي الدمار 😳 الحئ ده لازم يكون انا الملك بتاعه والا الدمار هيحل عليهم. المشهد العشرين.. ليلي لازم مؤتك يبقى على يدي انا حضر كفنك دفنتك بكرا. المشهد الواحد و العشرين. عمر يلا احكلي الباقي القصة بتاعت الحئ.. الغرفة. 500‪ دره ماشي طلع تلفونك عشان تسجل كله حاجة الغرفة دي مكنش اول سكونها شادى و فادي. عمر اما كانوا مين. دره 👫 زوجان اسمهم أحمد و منه. عمر وبعدين اي اللي حصل. دره الخيانة لم تخوش اي علاقة بتعملي فيها أي. عمر بتدمرها. دره علياك نور. دره بدأ الشك لم منه اتصلت بي لمدة ساعة وكله شويه تلفونه مقفول. هو كان شك على قلق. منه ياترى أحمد ليش اتأخر كده. دره الستات برضو غلابة. منه ممكن يكون حصلو حاجة. وبعدين أحمد كان سهران في كبارية وحولي بنات وكان سكران جدا مش شاف قدوم وبعدين واحدة بنت حرام تضحكة عليه. وبعدين بعد شهرين جات واحدة حامل 🤰 وبتقول اللي في بطنها من أحمد. رد فعل منه كان اي. عمر طلبت الطلاق. دره لا. عمر كفى يعني. دره منه كانت عايزة الطلاق و الفضيحة لي أحمد قدوم الناس. أحمد يحلف بالله ان هو مش فاكر حاجة وأنه عمره ما يعمل كده حتى لو بيروح كبارية. منه مكنتيش مصدقة. وفضيحته قدوم الناس. وبعدين خلال ثلاث سنوات أحمد قتل منه ودخل السجن. عمر كده خلاص وكمان هو قتلها عشان فضيحته. دره لا. عمر ازاي يعني. دره بعدين تعرف. دره حرام آخرته اي. عمر سوداءة. دره الحرام ولا أول من آخر. عمر معك حق والله بس اي الموضوع. دره ما دا الموضوع. عمر مش فاهم. دره كان في اتنين اخوات نهى و مني. نهى مالهش غير في الحرام. ومني نصين. نهى مفيش يوم بعيد عليها الا يكون في رجال في البيت داخلنا و خرجنا. فتحة كبارية. في يوم من الايام نهى كان معاها واحد اسمه شريف. شريف ازاي مش عارفه. نهى شريف بطني كبرت مش هقدر اخبيها على الناس كثير. شريف وانا مال اتصرفي. نهى ازاي انت عايزة اسقطته. شريف عليكي نور. نهى بغضب لا ده من رئحتك يا شريف. رد عليها شريف ما انا موجود مش محتاجين نسخ جديدة. نهى انت بتهزر يا شريف. شريف لا. نهى خلاص انا راح اجيب حاجة نشربها. شريف بسرعة. وبعدين قربت نهى منو غرست السكينة في بطنه بقى مش عايزني اخلف يا واطي عمر طب فين مني. دره لسه الدور عليها. وبعدين نهي خبيت الجثة عند أختها. وبعدين انت عارف اي اللي حصل مش لازم احكي. عمر اكيد اختها اتسجنت. دره علياك نور. دره لسه فاضل قصيتن. عمر اي هم وكله دول كانوا عايشين في الغرفة. دره ايوه. دول ياما. عمر طب امتى هتحكي الباقي. دره قريبا بس دول عايزين صفحة كاملة واسمها الاغراب ولا منها جرائم ولا منها اللغز. عمر لدرجة دي. دره ايوه يلا بقى صداعتني. إلى اللقاء في قص جديد 

#الاء_احمد 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع